plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۰۲۵

ایران محموله نفتی و ابر نفتکش "آدریان دریا" را یکجا فروخت

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت کشتی آدریان و اینکه آیا مقصد بعدی این کشتی سواحل قطر خواهد بود، اظهار کرد: مقصد کشتی را صاحب نفت آن مشخص می‌کند و برای این موضوع نیز با ما هماهنگی انجام نمی‌شود. اینکه کشتی کجا برود، مربوط به صاحب کشتی است.
ایران محموله نفتی و ابر نفتکش "آدریان دریا" را یکجا فروخت
به گزارش ایصال نیوز، روز دوشنبه علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره سرنوشت نفت کشتی ایرانی آدربان دریا (گریس 1) و مقصد نهایی آن گفت، مقصد این کشتی را صاحب خریدار نفت مشخص می‌کند؛ با ما هم چک نمی کند و همان خریدار هم تصمیم می گیرد نفت را به کجا و چطور منتقل کند.
وی با اشاره به این که ایران نفت را فروخته است و خریدار مقصد نهایی را تعیین خواهد کرد تصریح کرده، مطمئنم هستیم صاحب این کشتی آن را به جایی که باید برساند می رساند و ما از مقصد نهایی آن اطلاعی نداریم و کسی که نفت را خریده، کشتی به صاحب آن تحویل می شود. ولی اول باید محموله آن تعیین تکلیف شود که قطعا برنامه ای برای آن خواهند داشت.
سخنگوی دولت به سیاست های غلط آمریکا و تلاش آن برای رصد کشتی آدریان دریا اشاره و خاطرنشانکرده، واشنگتن سایر کشورها را نیز برای نپذیرفتن این کشتی تهدید می‌کند که سند مداخله گری آنها در سطح جهانی است.
ابر نفتکش آدریان دریا (گریس 1) حدود 50 روز پیش به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، توسط تفنگداران نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. سرانجام با عقب نشینی انگلیس از ماجراجویی دریایی ضد ایران، دادگاه جبل‌الطارق حکم به آزادی این نفتکش داد و نسبت به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش آدریان دریا نیز اعتنایی نکرد. بنابر این این کشتی پس از 6 هفته توقیف، آب های جبل الطارق را ترک کرد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما