plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۲۳
رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد

ارتش ترکیه به‌زودی وارد منطقه شرق فرات می شود

تهدید اردوغان پیش از دیدار با پوتین
رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد نیروی زمینی ترکیه به زودی وارد منطقه شرق فرات خواهد شد.سخنگوی کاخ کرملین گفت: پوتین «نگرانی‌های اردوغان را درک می‌کند» اما مهم است که اردوغان هم متوجه نگرانی‌های ناشی از اقدامات «عناصر تروریست» در ادلب و لزوم «نابودی آن‌ها» باشد.
ارتش ترکیه به‌زودی وارد منطقه شرق فرات می شود
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مراسم نهصد و چهل و هشتمین سالگرد «پیروزی ترکیه در نبرد ملازگرد» در محوطه پارک ملی ملازگرد در شهر مووش اظهار داشت: نیروی زمینی مان به زودی وارد منطقه شرق فرات(سوریه) خواهد شد. وی همچنین افزود: اگر وادار به انجام کاری که خواهان آن نیستیم شویم و بخواهند به اتلاف وقت بپردازند ما کاملا آماده هستیم. برنامه های خود را اجرایی خواهیم کرد. به هم ریختن محاسبات بر سر منطقه و حیله‌های متعدد موذیانه مانعی بر سر راهمان جهت ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نخواهد بود.
اردوغان ادعا کرد: ان شاءالله در مبارزه‌ای که از عراق تا سوریه و از مدیترانه شرقی تا مناطق دیگر گسترش داده‌ایم، موفق خواهیم شد. وی تاکید کرد: هیچ منفعت سیاسی یا اقتصادی مانع سخن گفتن ما از حق و حقوق، دفاع از آن و حمایت از بی گناهان و آسیب دیدگان نخواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: عملیات حفاری و بررسی لرزه‌نگاری ما در دریای مدیترانه(نزدیک قبرس) به سرعت ادامه دارد. هیچ کس نمی تواند مانع ما شود.
گفتنی است، قرار است امروز سه شنبه رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور ترکیه ور رابطه با مسائل سوریه و درگیری های ادلب، در مسکو دیدار کنند. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که حملات و پیشروی‌های ارتش سوریه در استان ادلب و حماه با کمک جنگنده های نیروی هوایی روسیه با شدت و سرعت ادامه دارد.
سخنگوی کاخ کرملین مسکو نیز گفت: «در واقع دیدار پوتین و اردوغان برای مذاکره در مورد شرایط پیچیده [در سوریه] صورت می‌گیرد». دمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: پوتین «نگرانی‌های اردوغان را درک می‌کند» اما مهم است که اردوغان هم متوجه نگرانی‌های ناشی از اقدامات «عناصر تروریست» در ادلب و لزوم «نابودی آن‌ها» باشد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما