plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۹۴۳

ترامپ: تعرفه کالاهای چینی به 30 درصد افزایش می‌یابد

رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به تصمیم پکن برای وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه کالاهای آمریکایی، اعلام کرد که مالیات کالاهای وارداتی ساخت چین را بار دیگر افزایش می‌دهد و از 25 درصد به 30 درصد میرساند.
ترامپ: تعرفه کالاهای چینی به 30 درصد افزایش می‌یابد
به گزارش ایصال نیوز، سی ان ان گزارش داد، در ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به تصمیم پکن برای وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه کالاهای آمریکایی، اعلام کرد که مالیات کالاهای وارداتی ساخت چین را بار دیگر افزایش می‌دهد. ترامپ در رشته توییتی ضمن انتقاد دوباره از کسری تراز مبادلات تجاری آمریکا با چین نوشت: آمریکا از اول اکتبر تعرفه ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را که هم‌اکنون به ۲۵ درصد رسیده است، بار دیگر افزایش خواهد داد و آن را به ۳۰ درصد می‌رساند. وی سپس عنوان کرد، تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلار باقی ‌مانده کالاهای ساخت چین را نیز که پیش‌تر اعلام شده بود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، به ۱۵ درصد خواهد رساند.
این تعرفه‌ها که بیشتر کالاهای مصرفی را هدف قرار می‌دهد، قرار است از اول سپتامبر اعمال شود.تشدید جنگ تجاری واشینگتن و پکن روز جمعه تاثیری منفی بر بازار مالی آمریکا داشت به طوری که شاخص داوجونز در بدترین لحظات خود بیش از ۷۰۰ رتبه سقوط کرد و در نهایت پس از اندکی بهبود به منفی ۶۲۳ یا منفی ۲.۳۷ درصد رسید.
ساعاتی پیش از این رشته توییت، ترامپ از شرکت‌های آمریکایی خواسته بود که به دنبال جایگزینی برای چین باشند و حتی شرکت‌های خود را به خاک آمریکا منتقل و محصولات خود را در خانه تولید کنند.
این اظهارات واکنشی به تصمیم تلافی‌جویانه چین برای وضع تعرفه بر ۷۵ میلیارد دلار کالای آمریکایی بود. وزارت بازرگانی چین اعلام کرده که بر بیش از پنج هزار کالای وارداتی آمریکا تعرفه‌های ۵ و ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد. این کالاها شامل محصولات کشاورزی از جمله سویا ، گوشت گاو و خوک و همچنین هواپیماهای کوچک خواهد بود.
دونالد ترامپ که از تصمیم پکن ناراضی‌ست در توییت‌های خود از دولت‌های پیشین آمریکا گلایه کرده که اجازه داده‌اند در طول سال‌ها تراز مبادلات تجاری دو کشور به سود چین باشد. او تاکید کرد به عنوان رئیس جمهور آمریکا دیگر اجازه نخواهد داد این روند تداوم یابد و تجارت منصفانه ایجاب می‌کند توازنی در این میان برقرار شود.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما