plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۹۳۷
معاون حقوقی وزیر دفاع خبر داد

85 درصد تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح تولید داخلی است

صنعت دفاعی ‌با فرهنگ جهادی دنبال می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: 90 درصد نياز دفاعي ما قبل از انقلاب از خارج از کشور تامين مي شد اما امروز بيش از 85 درصد نیازهای صنعت دفاعی و نظامی از داخل تامين مي‌شود.
85 درصد تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح تولید داخلی است
به گزارش ایصال نیوز از روابط عمومی وزارت دفاع، ‌سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا طلایی‌نیک در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با گرامیداشت روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی اظهار داشت: امروز متخصصان صنعت دفاعی تمام تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح را با توان بومی طراحی و تولید می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مبناي قدرت دفاعي نظام اسلامي تكليف ديني است، اظهار كرد: ضرورت عقلي است كه خدا ساز و كار دفاعي را براي انسان و موجودات قرار داده است و باید از آن استفاده شود.

وي با تاكيد بر اينكه كشور بايد از قدرت دفاعي برخوردار باشد تصريح كرد: چون ما نظامي اسلامي هستيم و نظام ما پيشگام حاكميت الله در برابر طاغوتيان است ايجاب مي‌كند از قدرت دفاعي در برابر زورگویان عالم برخوردار باشيم.

طلايي نيك با بيان اينكه با دستور رهبري سلاح‌هاي متعارف در دستور كار صنعت دفاعي است و در سلاح‌ها از كلاهك هسته‌اي استفاده نمي‌كنيم افزود: قدرت دفاعي ما براي بازدارندگي است و اگر قدرت داشته باشیم جنگ اتفاق نمي‌افتد ولي اگر قدرت نداشته باشيم زمينه جنگ به وجود مي‌آيد.

وي با تاكيد بر اينكه نظام دفاعي ما غيروابسته است افزود: ٩٠ درصد نياز دفاعي ما قبل از انقلاب از خارج از کشور تامين مي شد اما امروز بيش از ٨٥ درصد نیازهای صنعت دفاعی و نظامی از داخل تامين مي‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تفكر بسيجي و فرهنگ جهاد و شهادت در صنعت دفاعي ما جاري است گفت: خلاقيت و دانش محوري در صنعت دفاعي وجود دارد؛ بيش از ٥٠ قرارداد نظامي با رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب منعقد شده بود که پس از پیروزی انقلاب  اجرایی  نشد  و ٢٢٠٠ قرارداد نظامي با امريكا داشتيم كه بعد از انقلاب نيمي از انها با ترفندهاي مختلف لغو شد كه هنوز دادگاه هاي آن در جريان است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب يك سوم بودجه نفت صرف مسايل نظامي مي شد و امروز متوسط ٢٥٠ دلار در دنيا براي هر فرد در حوزه نظامي هزينه مي شود كه در ايران اين عدد نصف است. امروز جزو ٥ كشور برتر قدرت پهپادي و جزو كشورهاي اول قدرت موشكي هستيم.

طلایی نیک بیان کرد: ما به مرحله اي رسيديم كه از نظر پدافندي جزو چند كشور اول دنيا هستيم و قوي‌ترين سامانه هاي بومي را داريم و الگوي توليد ملي و خودباوري و ولايتمداري در صنعت نظامي و دفاعي در جريان است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما