plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۸۴۲۳
معاون رئیس پارلمان بحرین خبر داد

تهران و منامه روابط خود را به زودی از سر می گیرند

روسیه نقش میانجی را ایفا کند
معاون رئیس پارلمان بحرین گفت: با حمایت روسیه، روابط میان منامه و تهران با احترام به حسن همجواری به‌زودی از سر گفته خواهد شد.
تهران و منامه روابط خود را به زودی از سر می گیرند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، "عبدالنبی سلمان" نایب رئیس پارلمان بحرین در گفت‌وگو با "ارم نیوز" خاطرنشان کرد: روند ازسرگیری روابط با ایران، با واکنش مثبت دولت و مردم بحرین مواجه شده، و پارلمان بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرده است.

عبدالنبی سلمان خاطرنشان کرد: احیای روابط سیاسی و تجاری میان این دو کشور موضوع مهمی است؛ زیرا ایران کشور همسایه است و ما از پیوند و ثبات تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

او افزود: ما نسبت به دیگر کشورهای خلیج (فارس) نزدیک‌ترین کشور به ایران هستیم و شهروندان ایرانی در بحرین و بالعکس زندگی می‌کنند و مبادلات تجاری میان دو کشور سابقه‌ای چندین دهه‌ای دارد.

نایب رئیس پارلمان بحرین تأکید کرد: از سرگیری روابط نیازمند حمایت مورد انتظار روسیه است تا نقش میانجی میان تهران و منامه را ایفا کند؛ زیرا روسیه منافع مستقیمی در ثبات منطقه دارد و از روابط قوی با کشورهای حوزه خلیخ‌فارس برخوردار است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که در پی سفر وزیر خارجه بحرین به تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید "سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی، پادشاه بحرین نیز که به مسکو سفر کرده بود، خواستار احیای روابط دیپلماتیک کشورش با ایران شد.

"حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین، روز پنج‌شنبه گذشته در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه گفت: دلیلی برای به تعویق انداختن احیای مناسبات دیپلماتیک میان تهران و منامه نیست. او در ادامه تصریح کرد بحرین به دنبال بهبود روابط با ایران است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما