plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۸۳۴۲
تداوم جنایات صهیونیست ها در غزه

پیش‌روی تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به عمق رفح

مقاومت حماس با تسلیحات محدود ادامه دارد
تانک‌های جنایتکاران صهیونیست روز چهارشنبه در ادامه عملیات زمینی در جنوب غزه تا نزدیکی منطقه‌ای بسیار پر تردد در قلب ارودگاه رفح پیش‌روی کردند.
پیش‌روی تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به عمق رفح
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این پیشروی نظامی، شب گذشته دست به یکی از شدیدترین بمباران‌ها و حملات هوایی به بخش‌های جنوبی غزه از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته زده بود.

حمله اسرائیل به رفح در بخش جنوبی باریکه غزه همچنین آوارگی صدها هزار نفر از محل پناه نیمی از جمعیت ۲ میلیون و سیصد هزار نفری ساکن در این بخش از اراضی فلسطینی شده است.

ارتش اسرائیل به موازات این حملات، در جنایتی مضاعف، مسیرهای اصلی دسترسی به منظور ارائه کمک‌های انسانی به غیرنظامیان فلسطینی در غزه را مسدود کرده و بدین ترتیب به تشدید نگرانی‌ها در جامعه بین‌المللی نسبت به افزایش تلفات و گسترش قحطی دامن زده است.

ساکنان و شبه‌نظامیان پناه‌گرفته در جنوب نوار غزه می‌گویند که تانک‌های اسرائیلی روز چهارشنبه از نوار مرزی با مصر با سمت غرب پیشروی کرده و اکنون در نزدیکی محله‌ای واقع در مرکز رفح مستقر شده اند.

به رغم همۀ تنگناها و محدودیت ها، حماس اما با راکت‌های ضد تانک، دو خودرو زرهی حامل نیروهای اسرائیلی را در دروازه ای واقع در امتداد حصار مرزی هدف قرار داده است و مقاومت با تسلیحات محدود نظامی همچنان ادامه دارد. 

نظامیان اسرائیلی به موازات حملات در جنوب و بویژه مناطق شمالی و شرقی رفح، بر شدت جنایات خود در جبالیا، بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در مرز شمالی نوار غزه نیز افزوده‌اند.

نظامیان صهیونیست در حالی برای انجام عملیات به بخش‌های شمالی نوار غزه بازگشته‌اند که ماه‌ها پیش، مدعی متلاشی کردن هسته اصلی حماس در این منطقه خبر داده بودند.

بنا به تخمین آنروا -آژانس امدادرسان سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در غزه-، بیش از ۸۰۰ هزار نفر تا روز دوشنبه گذشته در پی آغاز حملات اسرائیل به رفح در اوایل ماه مه از رفح مهاجرت کرده اند.

این جنایات صهیونیست ها در حالی همچنان با شدت و به شکلی مستمر از سوی ارتش اسرائيل دنبال می‌شود که جامعه بین‌المللی خواستار توقف فوری هر گونه عملیات نظامی در رفح است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما