plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۸۲۲۴
شلیک چهار گلوله به رابرت فیچو

نخست‌وزیر اسلواکی بر اثر اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد

وضعیت آقای فیچو وخیم گزارش شده است
رابرت فیچو نخست‌ وزیر اسلواکی روز چهارشنبه ۱۵ مه در جریان یک سوء قصد بر اثر اصابت گلوله زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
نخست‌وزیر اسلواکی بر اثر اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دفتر نخست‌وزیر اسلواکی گفته است که جراحات وارده به وی جدی بوده و جان آقای فیچو در معرض خطر قرار دارد.

آقای فیچوی ۵۹ ساله پس از برگزاری یک جلسه کابینه در شهر هندلوا در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت هدف سوءقصد قرار گرفت. او بلافاصله پس از تیراندازی با هلیکوپتر برای درمان به شهر بانسکای بیستریکا منتقل شد.

حادثه در ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه عصر به وقت محلی رخ داده است. شاهدان عینی گفته‌اند که فرد مظنون ابتدا برای دست دادن به آقای فیچو نزدیک شد و سپس شروع به شلیک چندین گلوله کرد. 

تلویزیون «تی‌ای۳» اسلواکی گفته است که چهار گلوله شلیک شده و نخست‌وزیر چپ با سه گلوله از ناحیه شکم و یک گلوله از ناحیه بازو مورد اصابت قرار گرفته است.

پلیس می‌گوید مرد ضارب را بازداشت کرده است. بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، این فرد یک نویسنده ۷۱ ساله اهل شهر لوویس در غرب اسلواکی است که «جورج سی.» نام دارد. 

تصاویر ویدئویی از لحظاتی پس از حادثه نیروهای امنیتی را نشان می‌دهد که مردی را به روی زمین خوابانده و دستگیر کرد‌ه‌اند. در فیلم‌ها دیده می‌شود که ماموران سپس فرد مظنون را به داخل یک خودرو هل داده و از محل خارج می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی، آقای فیچوی ۵۹ ساله همچنان در اتاق عمل به سر می‌برد. 

اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، حمله به نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد.

خانم فن‌درلاین گفت: «چنین اعمال خشونت‌آمیزی جایی در جامعه ما ندارد و دموکراسی، با ارزش‌ترین خیر مشترک ما، را تضعیف می‌کند. به یاد نخست‌وزیر فیچو و خانواده او هستم.»

زوزانا چاپوتووا، رئیس‌جمهور اسلواکی، در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از حمله وحشیانه امروز به رابرت فیچو کاملا شوکه شده‌ام. من آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم و برای او در این لحظه حساس آرزوی قوی بودن و بهبودی سریع را دارم.»

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نیز در این باره گفت: «خبر ترور ناجوانمردانه نخست‌وزیر اسلواکی عمیقاً مرا شوکه کرد. خشونت نباید جایی در سیاست اروپا داشته باشد.»

رابرت فیچو که رهبری حزب «هدایت» (Smer) را برعهده دارد، در انتخابات سال گذشته در رأس یک ائتلاف پوپولیست-ناسیونالیست به قدرت رسید. وی در جریان کارزار انتخاباتی خود از اتحادیه اروپا و ناتو انتقاد کرده بود. آقای فیچو پیش از این نیز دو بار بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ نخست‌وزیر اسلواکی بوده است. یورونیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما