plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۸۱۷۶

احتمال انهدام کامل سیستم بهداشتی غزه در پی تشدید حملات اسرائيل در عمق رفح

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که سیستم بهداشتی در سراسر این باریکه ویران شده و ممکن است در «چند ساعت» از هم فرو بپاشد.
احتمال انهدام کامل سیستم بهداشتی غزه در پی تشدید حملات اسرائيل در عمق رفح
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس آخرین گزارش‌ها از غزه، وزارت بهداشت این منطقه با اشاره به اینکه تنها یک سوم از ۳۶ بیمارستان و مراکز مراقبت‌های بهداشتی غزه کار می‌کنند تاکید کرده که همگی آنها با کمبود شدید دارو، تجهیزات اولیه پزشکی، سوخت و نیروهای انسانی مواجه هستند.

این وزارتخانه همچنین در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «عدم تامین سوخت لازم برای راه‌اندازی ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کارکنان حمل و نقل باعث شده تا تنها چند ساعت تا فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در نوار غزه فاصله داشته باشیم.»

در همین حال پیشروی نیروهای اسرائيلی در نوار غزه ادامه دارد و سربازان این رژیم با تشدید جنایات خود، در عمق بیشتری از رفح پیشروی کردند. در همین حال ساکنان در شمال غزه هم می‌گویند تانک‌های اسرائيلی حملات خود را به جبالیا و اردوگاه آوارگان فلسطینی گسترش داده‌اند. مقام‌های بهداشتی در نوار غزه می‌گویند جسد دست‌کم ۲۰ نفر را در پی حملات شبانه اسرائيل به این اردوگاه پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه ده‌ها نفر نیز زخمی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

اسرائيل در حملات هوایی خود مناطق مسکونی شلوغ در داخل کمپ را مورد هدف قرار داده که باعث شده تعداد تلفات بیشتر شود. همچنین نیروهای اسرائيلی به آمبولانس‌هایی که سعی داشتند به یاری مجروحان بشتابند شلیک کردند.

همچنین شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند که ساکنان رفح از طریق تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی از سوی اسرائيل هشدارهایی دریافت کرده‌اند که باید هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند. هفته گذشته و پس از هشدار اسرائيل برای تخلیه رفح پیش از حمله نظامی به این منطقه، بین ۳۶۰ تا ۵۰۰ هزار فلسطینی از رفح گریختند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما