plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۸۱۰۸

تعطیلی دفاتر آنروا در قدس پس از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد پس از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به دفاتر این آژانس در قدس شرقی، دفاتر خود را در این منطقه تعطیل کرده است.
تعطیلی دفاتر آنروا در قدس پس از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، فیلیپ لازارینی کمیسر کل آنروا گفت که تا زمانی که مقامات اسرائیلی تدابیر امنیتی مناسب را اتخاذ نکنند، دفاتر این آژانس بسته شود.

شاهدان از محله شیخ جراح تأکید کردند که شهرک‌نشینان خشمگین پیش از ترک محل تجمع، عمداً اطراف دفتر مرکزی آژانس را آتش زدند.

گفتنی است این دومین حمله به مقر آنروا در قدس طی چند روز گذشته است. تعدادی از شهرک‌نشینان تحت حفاظت پلیس اشغالگر روز چهارشنبه نیز به مقر آنروا حمله کردند.

این آژانس سازمان ملل تظاهراتی را که گروه‌های راست افراطی اسرائیلی در مقابل مقر آن در قدس شرقی سازماندهی کرده بودند، "ارعاب و خرابکاری" توصیف کرد.

وزارت خارجه فلسطین هم حمله شهرک‌نشینان را به مقر آنروا در قدس اشغالی محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای خواستار تدابیر سختگیرانه دولت‌ها و نهادهای جامعه بین‌المللی برای مقابله با حملات سیستماتیک شهرک‌نشینان افراطی به دفاتر و مراکز آنروا شد.

وزارت امور خارجه کشورهای عربستان سعودی، اردن و قطر نیز با محکوم کردن حملات سیستماتیک شهرک‌نشینان اسرائیلی به دفاتر و مراکز آنروا آن را نقض آشکار قواعد حقوق بین‌الملل دانستند. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما