plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۷۸۷۷
دستیار وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل شد

مسکن یک کالای فرابخشی است
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تاکنون تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است.
۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل شد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، روح الله اکبری افزود: تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکن توسط دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است که از این تعداد حدود ۱۲۸ هزار واحد باقی مانده طرح مسکن مهر، بیش از ۲۰۰ هزار واحد روستایی و مابقی شهری و واقع در مناطق فرسوده بوده است.

وی در خصوص موفق ترین استان ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد: تامین زمین در برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی راحت تر است و در برخی استان ها با وجود شرایط مساعد تامین زمین، اما همراهی تیم مدیریتی در خصوص اجرای طرح مطلوب نبوده است.

دستیار وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در استان هایی مثل لرستان و کردستان توپوگرافی منطقه، تامین زمین را سخت کرده است و در برخی مناطق مشابه نیز استان ها نسبت به تکلیف خود، بخش زیادی از زمین را تامین کرده اند ولی ممکن است نسبت به ثبت نام ها عقب باشند.

اکبری افزود: در استان هایی مثل خراسان رضوی با توجه به پایین آوردن طبقات و کارفرمایی مردم، واحد در کمتر از یکسال به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می شود بخش عمده ای از تکلیف، تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین زمین در لرستان به دلیل شرایط سخت و خشن جغرافیایی مشکل بوده است اما با این وجود چنانچه جلسات شورای مسکن در سال های گذشته مرتب تشکیل و عزم همه دستگاه ها بر این محور متمرکز می شد، شرایط بهتر از حال حاضر بود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۲ روش تامین مالی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شامل آورده متقاضی و تسهیلات بانکی تعریف شده است که در لرستان همکاری بانک ها بجز بانک مسکن، مطلوب نبوده است.

اکبری با تاکید بر اینکه ادارات و دستگاه ها موظف و مکلف هستند زمین های مازاد را اختیار طرح قرار دهند اظهار داشت: مسکن یک کالای فرابخشی است و طرح نهضت ملی باید با عزم جدی و همکاری همه دستگاه ها از جمله منابع طبیعی، آب منطقه ای و برنامه و بودجه محقق شود. ایرنا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما