plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۷۷۴۶
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

طرح ایجاد بوستان های مادر و کودک جز آسیب رساندن به پارک ها نتیجه‌ای نداشت

هنوز در خصوص جا به جایی 2000 درخت در منطقه 14 پاسخی نداده اند
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: ایجاد بوستان های مادر و کودک، که البته بی نتیجه ماند و رها شد، جز اینکه به بوستان ها آسیب برساند هیچ نتیجه دیگری نداشت. متاسفانه در این دوره از مدیریت شهری، در قالب چند طرح، آسیب هایی به بوستان های تهران وارد شد.
طرح ایجاد بوستان های مادر و کودک جز آسیب رساندن به پارک ها نتیجه‌ای نداشت
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، این روزها خبرهای زیادی در شهر تهران حول محور بوستان ها و نگرانی شهروندان تهرانی در جهت حفظ درختان ارزشمند شنیده می شود. از پارک قیطریه گرفته تا پارک ستارخان ، از پارک جنگلی چیتگر گرفته تا درختان منطقه 14، همگی مورد سوال مردم قرار گرفته اند و در این میان، مردم و رسانه ها منتظر شنیدن پاسخ های قانع کننده ای در این خصوص هستند. 

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این خصوص گفت: اصل و مبنا بر این بوده است که به هیچ عنوان در بوستان ها هیچ بنایی احداث نشود و تمام تلاش بر این باشد که بوستان های را موجود حفظ کنیم. همچنین لازم است فضای سبز فعلی را با توجه به درصد بالای آلودگی هوا در پایتخت، توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در این دوره از مدیریت شهری، در قالب چند طرح، آسیب هایی به بوستان های تهران وارد شد تاکید کرد: از جمله این طرح ها می توان به ایجاد بوستان های مادر و کودک اشاره کرد. ایجاد بوستان های مادر و کودک، که البته بی نتیجه ماند و رها شد، جز اینکه به بوستان ها آسیب برساند هیچ نتیجه دیگری نداشت. از طرفی دیگر این موضوع درست است که می بایست برخی اصلاح های هندسی ایجاد تا معضل ترافیک در پایتخت کنترل شود؛ ولی این موضوع نیز توجیهی برای آسیب رساندن به درخت های بوستان ها نیست و باید حداقلی ترین جا به جایی درختان در پارک ها صورت بگیرد.

ناصر امانی در پایان افزود: در آخرین تذکری که در زمینه جا به جایی درختان در شورای شهر به شهرداری تهران داده ام، این موضوع را عنوان کردم که در منطقه 14 تهران، بیش از 2 هزار درخت جا به جا شده است که علتش روشن نیست. حتی شهرداری هنوز در خصوص این تذکر پاسخی هم ارائه نکرده است. یکی از ایرادات این اقدامات شهرداری این است که این اقداماتش را اطلاع رسانی نمی کند و این موجب نگرانی مردم می شود. کمترین کاری که شهرداری می تواند انجام دهد این است که اولا جا به جایی درختان را به حداقل برساند و بعد در صورت نیاز و الزام، اطلاع رسانی دقیق و روشنی داشته باشد. v;kh

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما