plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۷۵۶۵

برداشت ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.
برداشت ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، اردشیر شهرکی اظهار کرد: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در این استان ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار بارور است.

وی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود افزود: بیشترین نخلستان‌های این استان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

شهرکی خاطر نشان کرد: کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

هم اکنون در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود. جهاد کشا ورزی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما