plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۷۵۴۷
منابع مصری مدعی شدند

پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه حاصل شده است

برخی منابع انتشار چنین خبرهایی را بازی با افکاری عموی می‌دانند
منابع مصری در حالی بامداد دوشنبه اعلام کردند که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره پیشرفت داشته است که منابع فلسطینی انتشار چنین اخباری را کار رسانه‌های صهیونیستی برای فریب افکار عمومی خود قلمداد کردند.
پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه حاصل شده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد که منابع مصری از پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره خبر دادند.

یک مقام ارشد مصری که نامش ذکر نشده به شبکه خبری القاهره نیوز گفته است که همه طرف‌های درگیر بر سر نکات اساسی توافق نظر دارند.

العربیه نیز گزارش داد: منبع بلندپایه مصری فاش کرده است که پیشرفت قابل توجهی در گفتگوها در قاهره، پایتخت مصر، بر سر محورهای اساسی از جمله مبادله زندانیان و آتش بس در باریکه غزه بین همه طرف ها حاصل شده است.

این منبع همچنین افزود: هیات‌های قطر و حماس پس از مذاکرات قاهره را ترک کردند و ظرف دو روز آینده بازخواهند گشت تا بر سر پیش‌نویس توافق نهایی، گفت‌گوها را از سر گیرند هرچند رایزنی‌ها و مشورت‌های طرفین در این مدت ادامه خواهد یافت.

هیات‌های آمریکایی و اسرائیلی نیز تا ساعاتی دیگر این کشور را ترک خواهند کرد.

در همین رابطه ضیاء رشوان رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران مصر، گفت: آنچه من از جلسات در قاهره دیدم تأئید می‌کند که توافقی در شرف امضا است.

از سوی دیگر یک مقام ارشد فلسطینی به شبکه المیادین لبنان، گفت: تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است و رسانه‌های صهیونیستی برای فریب افکار عمومی خود به اخبار ساختگی و فریبکاری متوسل شدند.

این مقام که نامش ذکر نشده است، افزود: اگر موضوع جدیدی در مذاکرات وجود داشته باشد، طبق منابع رسانه‌ای رسمی مردم فلسطین اعلام خواهد شد.

هنوز اظهارنظر رسمی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس در این باره صورت نگرفته است.العالم

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما