plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۷۵۱۴
وزیر بهداشت خبر داد

بستری شدن ۲۰ مجروح حادثه تروریستی راسک در ایرانشهر

تعداد بیماران بدحال در چابهار بسیار اندک است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در‌ جریان عیادت از مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک و بازدید از پروژه های درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، با اعلام بستری شدن ۲۰ مجروح این حادثه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر و ۴۴ مجروح در چابهار، از جراحی ۷ مجروح در ایرانشهر و بهبود حال عمومی آنها خبر داد.
بستری شدن ۲۰ مجروح حادثه تروریستی راسک در ایرانشهر
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر، با بیان اینکه ۵ مجروح حادثه تروریستی راسک در بخش مراقبت های ویژه و ۱۴ مجروح نیز در بخش بستری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر تحت نظر قرار دارند، گفت: خوشبختانه یکی از مجروحان در این بیمارستان ترخیص شده است. 
 
وی از آمادگی بالای مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت رسانی فوری و  بهنگام به مجروحان این حادثه سخن گفت و افزود: خوشبختانه روز گذشته یک تیم ۴ نفره متشکل از دو پزشک جراح، یک پزشک جراح عروق و یک متخصص بیهوشی با هواپیمای سازمان اورژانس کشور از کرمان به ایرانشهر عازم شدند. اقدامات اولیه برای مجروحان بستری در بخش مراقبت های ویژه به خوبی انجام شده که باید از واکنش سریع و خدمات مطلوب همکارانمان در ایرانشهر و چابهار، قدردانی کنیم. 
 
وزیر بهداشت به سفر معاون درمان وزارت بهداشت به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حادثه تروریستی چابهار اشاره و عنوان کرد: در چابهار در حال حاضر ۱۵ مجروح بستری اند و تعداد بیماران بدحال در چابهار، بسیار اندک است البته تعدادی از بیماران به دلیل تمایل خانواده های آنها به دریافت خدمات درمانی در شهرهای خودشان امروز توسط اورژانس به آن شهرها منتقل می شوند.
 
دکتر عین اللهی ارتقای خدمات سلامت در مناطق محروم و توسعه عدالت در سلامت را از مهمترین رویکردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی دانست و گفت: محرومیتی تاریخی در مناطق محروم کشور وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. در ایرانشهر نیز عقب افتادگی هایی هست که رفع و‌ جبران آنها مورد مورد اهتمام و اولویت وزارت بهداشت است. 
 
وی از اجرای ۵۱۲ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی چابهار و افتتاح بیش از 100 پروژه در این دانشگاه در دولت مردمی خبر داد و افزود: عمده این پروژه ها مربوط به حوزه بهداشت و در مسیر تقویت نظام شبکه بهداشت کشور است. همچنین در حوزه درمان، پروژه هایی از جمله ساخت بیمارستان ۵۰۴ تختخوابی، بیمارستان مادر و کودک، بیمارستان سوانح و سوختگی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین بخش ام آر آی و سی تی آنژیوگرافی ایرانشهر نیز در حال تکمیل است. 
 
وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین بیمارستانهای کشور یاد و تاکید کرد: خوشبختانه امکانات مورد نیاز این پروژه تامین شده و آماده بهره برداری است. همچنین تامین نیروی انسانی این مرکز با آزمون استخدامی  در حال انجام است و امیدواریم حداکثر تا پایان اردیبهشت این بیمارستان بتواند پذیرای بیماران باشد. 
 
دکتر عین اللهی ادامه داد: پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا(س) دارای ۱۲۰ تخت، سه اتاق عمل، امکانات مراقبت های ویژه نوزادان و ICU پیشرفته است و بعد از راه اندازی اولیه، به صورت رسمی نیز افتتاح می شود. 
 
وی با اشاره به پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، از تقویت این دانشگاه در توسعه علوم پزشکی به عنوان یکی از برنامه های اصلی و اولویتدار وزارت بهداشت یاد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما