plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۷۴۶۲

بانک جهانی: خسارات منازل و زیرساخت‌های غزه 18.5 میلیارد دلار است

بانک جهانی خسارت های واردشده به ساختمان های مسکونی و بخش های حیاتی غزه در حملات رژیم صهیونیستی را حدود 18.5 میلیارد دلار برآورد کرده است.
بانک جهانی: خسارات منازل و زیرساخت‌های غزه 18.5 میلیارد دلار است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از فلسطین الیوم، بانک جهانی و سازمان ملل در تازه ترین گزارش مشترک خود، که با حمایت مالی اتحادیه اروپا تدوین شده است، میزان خسارت های واردشده به ساختمان ها و زیرساخت های حیاتی غزه را حدود 18.5 میلیارد دلار برآورد کردند.

در این گزارش میزان خسارت های وارد شده به زیرساخت های حیاتی غزه از ابتدای اکتبر 2023 تا پایان ژانویه 2024 برآورد شده است.

براساس این گزارش، خسارت هایی که به مراکز و تأسیسات زیرساختی وارد شده است، همه بخش های اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهد. در این بین ساختمان های مسکونی 72درصد هزینه را به خود اختصاص می دهند و مراکز زیرساختی مربوط به خدمات عمومی مثل آب، بهداشت و آموزش، 19 درصد و تأسیسات تجاری و صنعتی حدود 9 درصد هزینه را به اختصاص می دهند.

در این بیانیه تصریح شده است که آوارهای برجای مانده شامل نخاله های ساختمانی حدود 26 میلیون تن براورد شده اند که جمع آوری آنها سالها به طول خواهد انجامید.

این گزارش در اشاره به وضعیت اهالی غزه می گوید بیش از نیمی از شهروندان غزه در آستانه گرسنگی هستند و همه شهروندان از فقدان امنیت غذایی و سوء تغذیه رنج می برند. بیش از یک میلیون نفر هم سرپناه ندارند و 75 درصد مردم در معرض کوچ اجباری هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است زنان و کودکان و سالخوردگان و معلولان بیش از دیگران در معرض عواقب فاجعه بار جنگ بر سلامتی جسمی و روحی و روانی شان هستند. ضمن اینکه پیش بینی می شود کودکان کم سن و سال تر در طول زندگی خود، با مسائل و عوارض مربوط به رشد رو به رو خواهند شد.

در این گزارش تصریح شده است که با خسارت یا تخریب 84 درصد از بیمارستان ها و مراکز درمانی و کمبود برق و آب برای راه اندازی بخش های باقیمانده آنها، شهروندان از حداقل خدمات بهداشتی و دارو یا درمان های حیاتی برخوردار هستند.

طبق این گزارش، شبکه آب و فاضلاب غزه نیز به طور کامل از بین رفته است و فقط 5 درصد از خدمات گذشته خود را می تواند ارائه دهد. در مورد خدمات آموزشی هم باید گفت که 100 درصد کودکان از مدرسه محروم هستند. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما