plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۷۴۴۲
پروفسور «دانکن اگنیو» در نشریۀ نیچر هشدار داد

سریع‌تر شدن چرخش زمین، در 5 سال آینده، «حفره زمانی» ایجاد می‌کند

ممکن است ذوب شدن یخ ها سرعت چرخش را کُند کُنَد
در مقاله‌ پروفسور دانکن اگنیو که توسط نیچر منتشر شده است، می آید: "اگر سیاره ما کند نشود، پس از 5 سال ما باید روز را "کوتاه کنیم" تا "حفره در زمان" را ببندیم. دانشمند می گوید ابتدا باید "زمان را متوقف کنید" و سپس "ثانیه منفی را اضافه کنید".
سریع‌تر شدن چرخش زمین، در 5 سال آینده، «حفره زمانی» ایجاد می‌کند
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، به دلیلی که برای دانشمندان ناشناخته است، سیاره ما زمین شروع به چرخش سریعتر حول محور خود کرد. الان چهار سال است که این اتفاق افتاده است. در سال 2020، تعداد زیادی از روزهای کوتاه شده ثبت شد. در همان زمان، در 19 جولای، سرعت چرخش زمین به یک رکورد تبدیل شد: چرخش حول محور آن 1.4602 میلی ثانیه زودتر از حد انتظار به پایان رسید.

پروفسور دانکن اگنیو تردیدی ندارد که نمی توان از این امر اجتناب کرد. کاهش طول روز می تواند عواقب منفی داشته باشد. واقعیت این است که امروزه نرم افزار در بسیاری از سیستم ها قابلیت اضافه کردن یک ثانیه را دارد. اما تعداد کمی از آنها می توانند آن را حذف کنند، اگر چنین سیستم هایی وجود داشته باشند.

برخی از دانشمندان امیدوارند که ذوب شدن یخ ها به دلیل گرمایش جهانی، سرعت چرخش زمین را کاهش دهد و نیازی به "کوتاه کردن" روز نباشد.

پیش از این، اختر فیزیک‌دانان می‌گفتند که زمین بسیار نزدیک‌تر از حد انتظار به یک سیاه‌چاله بسیار بزرگ است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما