plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۳۷۳۱۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

آماده باش دستگاه های امدادی به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی در اصفهان

هشدار سطح نارنجی در برخی از شهرستان‌های استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی جدید به استان به همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان اعلام آماده باش داد. بارش باران بهاری از عصر یکشنبه تا بامداد دوشنبه طراوت بخش اصفهان شد و کشاورزان اصفهانی را خشنود کرد.
آماده باش دستگاه های امدادی به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی در اصفهان
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، منصور شیشه فروش شامگاه یکشنبه در گفت‌گویی با بیان اینکه از اواخر یکسنبه تا روز دوشنبه در همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد،طوفان لحظه ای و کاهش دما پیش بینی شده است، افزود: شدت بارش های رگباری در نواحی غرب وجنوب و پدیده وزش باد شدید نیز در مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه شدت بارش های رگباری با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی و غربی شامل شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا و با شدت کمتر در شهرستان های خمینی شهر، کلانشهر اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف اباد،تیران وکرون، و فلاورجان خواهد بود.

شیشه فروش افزود: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک نیز از پیش از ظهر دوشنبه در شهرستانهای نایین، اردستان، خور و بیابانک، ورزنه،کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه داده شده است.

وی ادامه داد: تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده ها ضروری است.

شیشه فروش گفت: به نهادهای راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ، شرکتهای آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاری ها و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها در این رابطه تدابیر و توصیه های لازم داده شده است.

شیشه فروش افزود: با توجه به پیش بینی تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیلها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی و محورهای جاده ای از جمله جاه های مرزی بین اصفهان و استانهای مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد تمهیدات لازم برای استقرار ماشین آلات، تجهیزات امدادی و کنترل سیل در معابر شهری و روستایی، جاده ها، راهدارخانه ها و پایگاههای امدادی شهری و روستایی و محل های اسکان مسافران اندیشیدیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مسافران خواست از انجام سفرهای غیر ضروری در محدوده جاده های استان اصفهان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پرهیز کنند.

وی افزود: استحکام بخشی به سازه های ناپایدار، تابلوها، داربستها و چادرهای محل استقرار تیم ها و بازارچه های موقت در برابر تندبادهای موقتی ضروری است.

شیشه فروش گفت: حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز، رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی،گردشگری، کارگاهها، معادن، مساجد و محل های اسکان مسافران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما