plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۳۷۲۸۲

حمله مرگبار تروریستی در مسکو

گروه داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه در یک سالن کنسرت در مسکو که 62 کشته بر جای گذاشت را بر عهده گرفت. سازمان ملل در بیانیه ای این حادثه تروریستی را شدیدا محکوم کرد
حمله مرگبار تروریستی در مسکو
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از الجزیره، منابع امنیتی روسیه شامگاه جمعه، از تیراندازی در یک تالار موسیقی در زمان برگزاری کنسرت در شهر مسکو خبر دادند.

منابع روس با انتشار تصاویری گزارش دادند که دستکم سه مرد نقابدار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی می‌کنند. در این تصاویر دیده می‌شود که پشت سر عناصر مسلح، افرادی در ورودی قرار دارد که اکثر آنها کشته شدند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت: حداقل سه فرد مسلح با لباس شبه نظامیان، به طبقه همکف تالار شهر کورکاس حمله کردند و با سلاح‌های خودکار اقدام تیراندازی کردند.

پس از آن به گفته وی، نارنجک یا بمب آتش زا پرتاب کردند که باعث آتش سوزی شد.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی مرگبار شامگاه جمعه به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو را بر عهده گرفته است.

در این حمله تروریستی که جمعه شب در تالار کروکوس در نزدیکی مسکو به وقوع پیوست، تاکنون 62 نفر کشته و بیش از 140 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای این حادثه تروریستی را شدیدا محکوم کرد و یا خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. 

در ایران، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی خونین و وحشیانه به یک مرکز تجاری در مسکو را که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان روسیه منجر شد، شدیدا محکوم کرد.

 در آمریکا، «جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می کنیم.»

کربی در عین حال گفت که نمی توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، چون وقایع درحال اتفاق افتادن هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما