plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۷۲۳۱

تندیس طلای جایزه جهانی «براوو» روسیه به نوازنده ایرانی تعلق گرفت

«علی قمصری» آهنگساز و نوازنده تار تندیس طلا جایزه جهانی «براوو» روسیه را از آن خود کرد.
تندیس طلای جایزه جهانی «براوو» روسیه به نوازنده ایرانی تعلق گرفت
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار شامگاه سه‌شنبه- ۲۹ اسفند ۱۴۰۲- طی آیینی در تالار تاریخی بولشوی مسکو، تندیس طلا جایزه جهانی «براوو» کشور روسیه را در بخش بهترین نوازنده دریافت کرد و پس از دریافت این جایزه، در کنسرتی به همراه ارکستر سمفونیک مسکو به روی صحنه رفت. بخشی از کنسرت را اینجا ببینید.

قمصری درباره این رویداد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در پوست نمی‌گنجم. این تندیس طلا در بخش بهترین نوازنده تقدیم به همه شما که در روزهای تلخ ‌و شیرین پشتیبان من بودید. این جایزه را برای تار و ایران می دانم. اولین بار است که ساز و هنرمند ایرانی در این جشنواره مهم حضور داشته. امشب در جمع مخاطبین هیچ ایرانی ای نبود و تار ایرانی نیز برای مخاطبین صدایی جدید داشت. این صدا برای جهان تازگی اش را حفظ خواهد کرد اما با آن قطعا بیشتر آشنا خواهند شد. امیدوارم دریافت این جایزه هدیه دلنشینی برای نوروزتان باشد و امیدبخش نسل تازه و پویا برای بالندگی موسیقی ایرانی باشد. ما باهم می‌توانیم…. تندیس طلای Bravo Awards تقدیم به شما.»

جایزه «براوو» یکی از جوایز معتبر جهانی در عرصه هنر و فرهنگ است. این جایزه تلاش می‌کند تا جایگاه روسیه را به عنوان مرکز دنیای فرهنگی اوراسیا تقویت کند. جایزه «براوو» بهترین‌های سال را در بخش‌های مختلف موسیقی مانند آلبوم کلاسیک سال، سالن کنسرت_ تئاتر سال، بهترین هنرمند جدید سال، بهترین اجرای مدرن از یک اثر کلاسیک، بهترین خواننده مرد کلاسیک، بهترین خواننده زن کلاسیک، ارکستر سال، رهبر ارکستر سال، اُپرای سال و ستاره جهانی معرفی می‌کند.

از جمله معیارهای این جایزه برای انتخاب نامزدها و برگزیدگانش می‌توان به هیاتی از داوران متخصص اشاره کرد که به شکلی کاملا حرفه‌ای، هنرمندان کشورهای مختلف و آثارشان را در نظر می‌گیرند. همچنین برای این رویداد، میزان فروش آثار، استقبال مخاطبان و حتی میزان بازدید آثار در فضای مجازی هم اهمیت دارد.

علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، بم‌تار، سه‌تار، گیتار، باغلاما متولد ۱۳۶۲ در تهران، آموزش موسیقی را در هنرستان موسیقی آغاز کرد. او دوره‌ راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذراند و در عین حال دیپلم رشته ریاضی فیزیک را نیز کسب کرد. همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی، در ۱۸ سالگی ارکستری به‌ نام سرمد تأسیس کرد و در آن به ‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شد. قمصری در همین دوره عنوان نخست جشنواره موسیقی جوان را هم از آن خود کرد.

«نقش خیال»، «آب، نان، آواز» و «چه آتش‌ها» از آلبوم‌های قمصری است. وی تاکنون اجراهای متعددی در ایران و کشورهایی همچون فرانسه، مراکش، اسپانیا، سوئیس، کانادا، آلمان، هلند و سوئد داشته است.

قمصری در چند سال اخیر در قالب پروژه تار ایرانی به بسیاری از شهرها همچون قزوین، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، خوزستان، تربت‌جام، شهرکرد، مشهد، نیشابور، سیستان، سبزوار، بندرعباس، مشهد، رشت و بوشهر سفر کرده است. وی همچنین در قالب این پروژه، اجرایی را به همراه هنرمندان کشور هلند داشته است. قمصری سال گذشته به همراه سهراب پورناظری کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» را به روی صحنه برد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما