plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۷۲۱۰

زمان نام‌نویسی و برگزاری آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای برنامه زمانی فرآیندهای نام‌نویسی و برگزاری آزمون‌های سال‌ ۱۴۰۴ و برخی آزمون‌های اواخر سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
زمان نام‌نویسی و برگزاری آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام شد
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، بر اساس این اطلاعیه، نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ از ۲۰ آبان ماه سال ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

مهلت نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ نیز نیمه دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳ اعلام شده است.

در این اطلاعیه تاریخ برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ و تاریخ برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ تیر ماه سال ۱۴۰۴ اعلام شده است.

برنامه زمانی فرآیندهای آزمون‌های سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اعلام شد

سازمان سنجش همچنین زمان نام نویسی و برگزاری آزمون های دکتری، کارشناسی ارشد، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۱۴۰۴ را در این اطلاعیه منتشر کرده است.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مانند سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که؛ سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی ۷ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است. همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است.

دروس عمومی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دورس در آزمون، سوالی نیست.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما