plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۷۱۹۰

وزیر بهداشت جزییات طرح سلامت نوروزی را تشریح کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح جزییات طرح سلامت نوروزی 1403، از فعالیت ۲۲۰۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در نوروز خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان‌ ها، اورژانس‌ ها و داروخانه های شبانه روزی در ایام نوروز فعال هستند.
وزیر بهداشت جزییات طرح سلامت نوروزی را تشریح کرد
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی، در آستانه فرارسیدن تعطیلات عید نوروز، عصر دیروز شنبه در نشست خبری «سلامت نوروزی» با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از خدمات شبانه روزی جامعه خدوم سلامت در طول سال تاکید کرد: همان گونه که در طول سال ،وظیفه وزارت بهداشت،  حفظ و تامین سلامت مردم است، در ایام نوروز نیز این خدمات تعطیلی نخواهد داشت.
 
وزیر بهداشت در تشریح جزییات بیشتر این طرح گفت:«طرح سلامت نوروزی با همکاری سه حوزه بهداشت، درمان و اورژانس طراحی شده و مسئولیت این سه حوزه به عهده معاونان بهداشت، درمان و رییس سازمان اورژانس کشور خواهد بود؛ همگام با آنها در تمامی دانشگاه‌ های علوم پزشکی، کمیته سلامت نوروزی ایجاد شده است که در این کمیته به ‌صورت ۲۴ ساعته تمام مشکلات  حوزه سلامت در استان‌ها، رصد می‌ شود».
 
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: «تمامی بیمارستان‌ ها، اورژانس‌ ها، مراکز خدمات جامع شبانه ‌روزی، مراکز پایش مراقبت‌ های درمانی، مراکز هدایت عملیات بحران و مراکز هدایت عملیات اورژانس در ایام نوروز به‌ صورت ویژه و ۲۴ ساعته فعال هستند و مراکز ارتباطات اورژانس نیز در ایام نوروز به صورت 100 درصدی فعالند».
 
فعالیت ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت در شهرهای پرمسافر و مراکز استان ‌ها
 
وزیر بهداشت گفت: ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت در شهرهای پرمسافر و مراکز استان ‌ها با حضور تیم های کامل بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اند که مرتبا از طریق ستاد رصد می‌ شوند. 
 
دکتر عین اللهی از پوشش جاده‌ های کشور توسط اورژانس هوایی خبر داد و افزود: علاوه بر پایگاه‌ های موجود، امکاناتی از جمله انواع آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ‌ها و پایگاه‌ های موقت در اماکن پرتردد در ایام نوروز فعال خواهند بود تا انتقال بیماران اورژانسی یا مصدومین حوادث ترافیکی با مشکل مواجه نشود.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر فعالیت تمامی داروخانه های شبانه روزی در ایام نوروز اضافه کرد: داروی مورد نیاز به مقدار کافی برای داروخانه ها تامین شده است. داروخانه‌ های بیمارستانی نیز به‌ صورت شبانه‌ روزی مسئول تامین داروهای مورد نیاز بیماران هستند.
 
وی درخصوص تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی در ایام نوروز  اظهار داشت: سازمان انتقال خون، فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کرده است و در استان‌ ها نیز مشکل تامین خون وجود ندارد.
 
ثبت شکایات مردمی ار طریق  ۱۹۰ 
 
دکتر عین ‌اللهی با بیان اینکه مردم می توانند هرگونه مشکل یا شکایت حوزه سلامت را با شماره ۱۹۰ درمیان بگذارند، تصریح کرد: این مشکلات از طریق همکارانی که در ستاد فعال هستند، به مسئولان مربوطه منتقل و اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.
 
وزیر بهداشت افزود: آزمایشگاه‌ های مواد غذایی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها فعالیت خواهند داشت؛ چنانچه در مورد رستوران ها یا سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به مسافران  خلل و مشکلی ایجاد شود، این موارد به به دانشگاه‌ ها اعلام می شود تا نظارت لازم صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه بیماری تعطیلی نمی‌ شناسد و ممکن است در هر زمانی رخ دهد، بر لزوم و استمرار مشارکت و فعالیت تیم بهداشت، درمان و اورژانس کشور در ایام تعطیل، تاکید کرد. 
 
فعالیت های اورژانس در طرح سلامت نوروزی
 
دکتر عین اللهی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص فعالیت اورژانس در طرح سلامت نوروزی گفت: در طرح سلامت نوروزی، ۳ هزارو ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۴ پایگاه ویژه سلامت نوروزی در کلانشهرها و ۲ پایگاه ویژه در شهرهای کوچک، هزار و ۹۰۴ پایگاه‌ جاده ‌ای و ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس، فعال خواهند بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما