plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۷۱۷۶
پس لرزه های جنگ اوکراین ادامه دارد

تهدید امریکا: تهران به مسکو موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود

ایران بارها خواستار حل و فصل مسائل از طریق مذاکره شده است
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که کشورهای گروه هفت آماده‌اند در صورت اقدام ایران در انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، این رفتار را با تقابل شدید جدید مانند ممنوع کردن پروازهای «ایران‌ایر» به اروپا پاسخ دهند.
تهدید امریکا: تهران به مسکو موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (G7) روز جمعه ۱۵ مارس در بیانیه‌ای به ایران هشدار دادند که در صورت انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، اقداماتی علیه این کشور انجام خواهند داد.

رهبران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در بیانیه‌ خود اعلام کردند: اگر ایران به انتقال موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه مبادرت ورزد، آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ از جمله اقدام‌های جدید و مهم علیه ایران هستیم.

همزمان مقام ارشد آمریکا روز جمعه در جمع شماری از خبرنگاران مدعی شد که اگر ایران تصمیم به انتقال موشک‌های بالیستیک به روسیه بگیرد، پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.

گفتنی‌ست جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ اوکراین، بارها موضع بی طرفانه اتخاذ کرده است و ضمن تکذیب ارسال هر گونه سلاح به هر یک از طرف های درگیر این نبرد، خواستار حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی شده است. 

در بیانیه کشورهای عضو گروه هفت آمده است: «ما به شدت نگران گزارش‌هایی هستیم که بر اساس آن‌ها ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط با آن است.

کشورهای عضو گروه هفت در ادامه با اشاره به انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه که علیه غیرنظامیان اوکراینی به کار گرفته شده است، از تهران خواستند از انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه خودداری کند. ایران تاکنون بارها هرگونه انتقال پهپادهای خود به روسیه جهت حضور پهپادها در جنگ اوکراین را رد کرده است. 

این کشورها مدعی اند که ایران با انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هم باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و هم نشان‌ می‌دهد که تهران از مسکو در جنگ اوکراین حمایت می‌کند.

ایران ضمن اعلام بی طرفی در نبرد اوکراین، بارها خواستار حل و فصل مسائل فی ما بین روسیه و اوکراین از طریق دیپلماسی شده است. 

در حال حاضر ایتالیا ریاست کشورهای عضو گروه هفت که شامل ژاپن، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا هستند را برعهده دارد.

رویترز پیش از این در گزارشی خبر داده بود که اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اقدام‌هایی علیه ایران به دلیل ادعای واهی انتقال تسلیحات به روسیه است.

این تهدیدات پوشالی در حالی از سوی برخی کشورهای اروپایی و امریکا مطرح می‌شود، که در طول جنگ اوکراین، این کشورها، تسلیحات متنوع و پرشماری را به اوکراین جهت مقابله با اقدامات روسیه داده اند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما