plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۷۱۴۹
در مراسم افتتاح ۵۲۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس

بذرپاش: سال آینده رکوردهای خوبی در بخش مسکن خواهیم داشت

رویکرد مردمی‌سازی را در بخش مسکن دنبال می‌کنیم
وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش مسکن از رشد منفی ۱۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۳.۸ درصد در سال جاری رسید و امیدواریم سال آینده رکوردهای خوبی در این بخش به ثبت برسد.
بذرپاش: سال آینده رکوردهای خوبی در بخش مسکن خواهیم داشت
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۵۲۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار کرد: خدا را شاکریم برای کارهایی که امسال توسط دولت بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن انجام شد؛ به طوری که همه سال خوبی را به لحاظ رشد تولید مسکن رقم زدند.

وی افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رشد بخش مسکن به ترتیب منفی ۱۳ و منفی ۱۵ درصد بود. یعنی یک عقب ماندگی جدی در بخش مسکن داشتیم که اثرات منفی در سایر صنایع پیشین و پسین، میزان بیکاری، قیمت مسکن در بازار و اثرات اجتماعی داشت.

بذر پاش تصریح کرد: سال گذشته نیز رشد بخش مسکن منفی بود که خوشبختانه در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ رشد ۳.۸ درصد را در این بخش داشتیم. البته این شرایط ایده آل نیست ولی ما را امیدوار می‌کند که تمام متغیرها و مولفه‌های بخش مسکن درگیر هستند و سال ۱۴۰۳ امیدواریم رکوردهایی در بخش مسکن به ثبت برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یعنی رویکرد نهضت وار نسبت به این حوزه گفت: تمام بخش‌های مرتبط از وزارت راه و شهرسازی گرفته تا استانداران، بانک‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های نظارتی و البته مردم در بخش مسکن کمک می‌کنند و پای کار آمده‌اند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را به مرحله ساخت رساندیم. گفتن این عدد راحت است اما به به مرحله اجرا رساندن و تکمیل آن بسیار مشقت بار است از همه مهمتر تامین مالی پروژه‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: رویکرد مردمی‌سازی را در بخش مسکن دنبال می‌کنیم زیرا حتماً بخش خصوصی کارها را با بهره‌وری بهتری نسبت به دولت‌ها انجام می‌دهد. مسکنی که مردم می‌سازند ۱.۵ ساله به اتمام می‌رسد اما می‌بینیم که مسکن مهر که البته با همه مشکلاتش طرح خوبی بود بیش از ۱۰ سال طول کشید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ هزار هکتار زمین برای این پروژه تامین شده که با احتساب بخش روستایی به ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد. این رقم را با مسکن مهر مقایسه کنیم که کل تامین زمین آن ۸۰۰۰ هکتار بود.

وی با اشاره به واحدهای مسکن مهر باقیمانده از دولت‌های قبل یادآور شد: حدود ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقیمانده از دولت‌های گذشته برای دولت سیزدهم به ارث رسید که ریالی آورده و منابع بودجه نداشت؛ بنابراین از محل مولدسازی دارایی‌های خودمان ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر اختصاص دادیم.

بذرپاش گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ۱۲۴ هزار واحد را تکمیل و تقدیم مردم کردیم یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری رشد بخش مسکن بود، زیرا مسکن اثرات قابل توجهی بر اقتصاد کلان دارد.ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما