plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۳۷۱۱۴

هلال احمر ایران خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای کمک به اوضاع غزه شد

مسئول امور بین الملل هلال احمر ایران از تمامی سازمان های بین المللی خواست تا در خصوص وضعیت انسانی در نوار غزه اقدامات عملی انجام دهند./با گذشت 157 روز از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت 31 هزار نفر، بیش از دو میلیون نفر از اهالی غزه در شرایط وخیم آوارگی و گرسنگی شدید گرفتار شده اند.
هلال احمر ایران خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای کمک به اوضاع غزه شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، راضیه عالیشوندی مسئول امور بین الملل هلال احمر ایران در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه گروه‌هایی که کشورها برای کمک به مردم فلسطین در نوار غزه تشکیل می‌دادند، مشارکت داشته و کمیته کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران برای کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها مرکزی در غزه برای کمک به مردم آن دارد.

وی افزود: هلال احمر ایران جلسات متعددی را برای کمک رسانی به مردم غزه برگزار کرد که مردم ایران با ارائه کمک های نقدی و سایر کمک های بشردوستانه از آن استقبال کردند.

مسئول امور بین الملل هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: هلال احمر ایران ده هزار تن کمک های انسان دوستانه را جمع آوری و از طریق کامیون برای مردم فلسطین در غزه ارسال کرد.

عالیشوندی از سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ خواست فقط به انتشار بیانیه اکتفا نکنند، بلکه اقدامات عملی برای کمک به غزه انجام دهند.

گفتنی است؛ با گذشت 157 روز از آغاز جنگ علیه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش شمار شهدای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به 31 هزار و 112 نفر و شمار مجروحان به حدود 68 هزار نفر خبر داد. بیش از دو میلیون نفر از اهالی غزه در شرایط وخیم آوارگی و گرسنگی شدید گرفتار شده اند و در چادرها ماه رمضان را با عدم دسترسی به مواد غذایی آغاز کرده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما