plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۷۰۸۹
رییس سازمان دامپزشکی خبر داد

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت کشتار شده بهداشتی از کراچی پاکستان

ممنوعیت ترانزیت دام از حوزه قفقاز
رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره واردات لاشه دام به کشور گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تن گوشت کشتار شده در بهترین شرایط بهداشتی از کراچی پاکستان و در آفریقای جنوبی نیز مقداری دام سبک کشتار شده وارد کشور می‌شود.
واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت کشتار شده بهداشتی از کراچی پاکستان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، مجتبی نوروزی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قالب تور رسانه‌ای سازمان دامپزشکی افزود: دام‌های کشور در بالاترین سطح ایمنی قرار دارند و بیماری به صورت موردی مانند سنوات گذشته در برخی استان‌ها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور، کشتار دام در کشتارگاه‌های بیرون از مرزها و ورود لاشه دام تحت نظارت‌های ناظران بهداشتی است.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه با ورود لاشه دام، نیازی به واردات دام زنده نداریم و روزانه به میزان بسیار کم در حد ۱۵۰ تا ۲۵۰ راس دام به طور میانگین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقداماتی همچون معاینه، تزریق واکسن، ضدعفونی کردن و پلاک‌کوبی از مرزهای شرقی و براساس مصوبه هیات دولت وارد کشور و در دامداری‌های استان سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود.

ممنوعیت ترانزیت دام از حوزه قفقاز

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور ترانزیت دام را از منطقه قفقاز به ایران ممنوع کرده است، تصریح کرد: از حوزه قفقاز دام زنده دیگر نمی‌تواند از ایران عبور کند، ضمن آن که واردات دام زنده از مناطق غربی را هم نداریم و ممکن است کمی قاچاق صورت بگیرد که نیروی انتظامی جلوی آن را می‌گیرد.

وی درباره واردات لاشه دام نیز گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تن گوشت کشتار شده در بهترین شرایط بهداشتی از کراچی پاکستان و در آفریقای جنوبی نیز مقداری دام سبک کشتار شده وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما