plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۷۰۲۰

شهادت ۳۶ نفر در حمله تروریستی داعش به دیرالزور سوریه

در حمله تروریستی داعش علیه مردم غیرنظامی سوری که در حال جمع‌آوری قارچ در صحرای «کباجب» در ریف دیرالزور سوریه بودند دستکم ۳۶ نفر به شهادت رسیدند.
شهادت ۳۶ نفر در حمله تروریستی داعش به دیرالزور سوریه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رسانه عربی خبر دادند که روز چهارشنبه در یک حمله تروریستی در یکی از صحرای دیرالزور ۳۶ نفر از شهروندان سوریه به شهادت رسیدند.

حمله تروریست‌های داعش به مردمی که در حال جمع‌آوری قارچ ترافل (دنبلان کوهی)در استان دیرالزور سوریه بودند، طبق آخرین خبرها 36 کشته، 35 زخمی و 11 مفقودی به دنبال داشته است.

هر ساله از ماه اسفند تا اردیبهشت که فصل جمع‌آوری این قارچ گرانقیمت می‌شود، دهها و صدها نفر در پی حملات عناصر داعش کشته می‌شوند.

به نوشته المیادین، حمله ظهر امروز در بیابان «کباحب» رخ داد و تروریست‌ها 11 خودرو را نیز به آتش کشیدند.

نهاد دیده‌بان حقوق بشر سوریه (همسو با معارضان) نیز خبر داد که زنان و کودکان نیز در بین کشته شدگان هستند، همچنین چهار نیروی بسیج مردمی سوریه (الدفاع الوطنی) نیز کشته شده‌اند.

این مرکز تعداد کشته شدگان را 40 نفر اعلام کرد و نوشت که تروریست‌ها از تیربار در این حمله استفاده کرده‌اند.

علاوه بر حمله داعش، خطر مین‌هایی که از زمان حضور این تروریست‌ها به جا مانده نیز وجود دارد، انفجار مین نیز هر ساله عامل بخشی از تلفات انسانی به هنگام برداشت قارچ ترافل است.

 پیش از این جنگنده‌های روسیه و سوریه چهار حمله شبانه به یکی از مقرهای گروه تروریستی «انصار التوحید» در محور شهرک «بسنقول» در حومه جنوبی ادلب انجام دادند.

منابع خبری گزارش کردند که در نتیجه این حملات این مقر مورد هدف قرار گرفت و به‌صورت کامل تخریب شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما