plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۶۹۵۰
پس از ماه‌ها تقلا و مشارکت در پروژه ویرانی کامل غزه

بایدن از ارتش آمریکا خواست توزیع هوایی مواد غذایی و تدارکات بر فراز غزه را آغاز کند

وقتی شریک جرم، ادای دلسوزی در می‌آورد!
جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد اولین برنامه پرتاب مواد غذایی و آذوقه بر فراز غزه را به اجرا بگذارد. مقامات این کشور نیز گفتند که برنامه «ایردراپ» احتمالا اوایل این هفته آغاز خواهد شد.
بایدن از ارتش آمریکا خواست توزیع هوایی مواد غذایی و تدارکات بر فراز غزه را آغاز کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این خبر در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مرگ شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها در جریان هجوم برای دریافت کمک‌های بشردوستانه اعلام شد؛ آنها یا تحت فشار ازدحام جمعیت و زیر دست و پا جان باختند یا در پی تیراندازی نیروهای اسرائیلی.

پیش از این کشورهایی از جمله اردن و فرانسه نیز ارسال کمک‌های هوایی به غزه را آغاز کرده بودند و بایدن نیز گفت که پرتاب بسته‌های کمک بر فراز این منطقه در روزهای آینده انجام خواهد شد. او افزود: «ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم.»

بایدن همچنین به خبرنگاران گفت که ایالات متحده در حال بررسی امکان ایجاد یک «کریدور دریایی» برای ارسال مقادیر بیشتری کمک به غزه است.

امریکا ماه‌هاست که با پشتیبانی و حمایت تمام عیار سیاسی و لجستیکی، شریک بلاشک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرد که قرار است برنامه پرتاب هوایی بسته‌های کمک به یک «تلاش پایدار» تبدیل شود و اولین بسته‌های پرتاب هوایی نیز احتمالاً «غذاهای آماده برای خوردن» هستند. با این وجود اذعان کرد که این کار به دلیل جمعیت متراکم غزه و درگیری‌های مداوم «بسیار دشوار» خواهد بود.

این تصمیم امریکا پس از این صورت می‌گیرد که فشار افکار عمومی ایالات متحده، دولت امریکا را در موقعیتی تضعیف شده قرار داده است و رژیم صهیونیستی نیز به رغم جنایات هولناکی که انجام داده است، نتوانسته است مقاومت مردم غزه را در هم شکند. 

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه (معادل یک چهارم جمعیت این منطقه) در یک قدمی قحطی قرار دارند.

مقامات بهداشتی غزه که تحت کنترل حماس فعالیت می‌کنند، می‌گویند که نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد پنج‌شنبه بیش از ۱۰۰ نفر را که در تلاش برای رسیدن به یک کاروان امدادی در نزدیکی شهر غزه بودند، کشتند.

اسرائیل تیراندازی«محدود» سربازانش به سمت جمعیت فلسطینی‌ها را تایید می‌کند ولی تاکید دارد که بیشتر آنها در پی فشار ازدحام جمعیت در اطراف کامیون‌های کمک‌رسانی جان باخته‌اند یا توسط کامیون‌ها زیر گرفته شدند.

جنایات ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت تمام عیار امریکا و دولت های غربی، به حدی هولناک و ویران کننده بوده است که از آن به نسل کشی غزه در رسانه ها و افکار عمومی یاد می شود. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما