plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۶۷۱۳

تشدید نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر محصولات پروتئینی خام از ۲۰ اسفند

نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر مراکز بسته‌بندی و عرضه محصولات پروتئینی خام به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و نوروز از ۲۰ اسفند در سراسر کشور تشدید می‌شود.
تشدید نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر محصولات پروتئینی خام از ۲۰ اسفند
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران در جریان بازدید از مجتمع صنایع غذایی مهیاپروتئین در قالب تور رسانه‌ای این سازمان افزود: نظارت بر محموله‌ها و محصولات پروتئینی خام هم به لحاظ بهداشتی و تخصصی و هم شرعی به صورت شبانه‌روزی در تمام استان‌ها انجام خواهد شد.

مجتبی نوروزی ادامه داد: تشدید نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر مراکز بسته‌بندی و اماکن عرضه محصولات پروتیینی خام تا ۱۳ اسفند ادامه خواهد یافت.

وی مجتمع‌ها و مراکز بسته‌بندی را از حلقه‌های زنجیره ارزش و تامین امنیت غذایی عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به یک هزار مرکز و مجتمع بسته‌بندی گوشت مرغ، قرمز و آبزیان در کشور داریم.

معاون وزیر در سازمان دامپزشکی درباره میزان عرضه گوشت‌های بسته‌بندی شده توسط این مجتمع‌ها و مراکز بسته‌بندی گفت: روزانه ۵ هزار تن گوشت قرمز، طیور و آبزیان در این مجتمع‌ها و مراکز، قطعه‌بندی و بسته‌بندی می‌شود.

وی در مورد تولید محصولات جانبی از بخش‌هایی از این محصولات به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: نزدیک به ۳۰ درصد از بخش‌های مختلف گوشت مانند چربی، دنبالچه، ریه و کلیه به مصرف تولیدات جانبی می‌رسند.

نوروزی با بیان این که در دهه‌های آینده فرهنگ مصرف گوشت بسته‌بندی شده رواج بیشتری خواهد یافت، گفت: در کشورهای جهان نیز در کل عرضه گوشت به صورت بسته‌بندی شده صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما هم برنامه‌ریزی داریم در آینده گوشت و فرآورده‌های آن به صورت بسته‌بندی شده و با شناسنامه قابل رصد، عرضه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تعیین حد فاصله بهداشتی و حریم میان اماکن تولیدکننده دام و طیور از تشکیل کمیته‌ای به این منظور خبر داد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور در این کمیته با مشارکت صاحبنظران اعم از ویروس‌شناسان و باکتری‌شناسان، همچنین نماینده اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سندیکاهای تولیدکننده و نمایندگانی از وزارت اقتصاد و سازمان صدا و سیما و با بهره‌گیری از مطالعات عملیاتی دست کم سه کشور هم کفو، موضوع تعیین حریم میان دامداری‌ها و تولیدکنندگان طیور صنعتی، به طور علمی بررسی و حد فاصله آن تعیین می‌شود.

وی افزود: تعیین حریم میان دامداری‌ها و تولیدکنندگان طیور با هدف رعایت بهداشت، سلامت و پایداری تولید صورت می‌گیرد.

نوروزی ابراز داشت: روستاهای کشور در قانون سازمان دامپزشکی شامل تعیین حریم میان دامداری‌ها و تولیدکنندگان طیور نمی‌شوند و افرادی که در اشل روستایی و غیرتجاری پرورش دام و طیور دارند باید به فعالیت خود ادامه دهند و منظور ما دامداری و واحدهای تولیدکننده طیور صنعتی هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما