plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۶۶۵۳

ادعای آمریکا درباره انتقال سلاح‌های اتمی روسیه به فضا

روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که دولت آمریکا در نامه ای به کنگره و متحدان این کشور درباره توانمندی‌های اتمی روسیه هشدار داده است.
ادعای آمریکا درباره انتقال سلاح‌های اتمی روسیه به فضا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در ادامه سیاست روس‌هراسی و ادعاهای آمریکا علیه روسیه، واشنگتن مدعی شد که مسکو قصد دارد سلاح اتمی به فضای بیرون زمین ارسال کند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که دولت آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره و متحدان این کشور درباره توانمندی‌های اتمی روسیه هشدار داده است.

در این نامه ادعا شده که آمریکا اطلاعاتی به‌دست آورده مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد سلاح اتمی ضدماهواره‌ای در فضا مستقر کند.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع نوشت هشدارهای اطلاعاتی جدید آمریکا مربوط به توانمندی‌های نظامی اتمی روسیه در فضا است، هرچند که این قابلیت‌های جدید هنوز خطری فوری برای واشنگتن و متحدانش نیست.

این در حالی است که پیشتر «میخائیل پوپوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفته بود اشتباهاتی که رئیس جمهور آمریکا ممکن است در شرایط سخت داخلی این کشور مرتکب شود، می‌تواند هزینه سنگینی برای سایر جهان داشته باشد و به یک فاجعه جهانی منجر شود.

وی با اشاره به کهولت و حواس پرتی ذهنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هشدار داد: «تنها فردی که در ایالات متحده میتواند دستور حمله و پرتاب سلاح اتمی را صادر کند رئیس جمهور آمریکاست که به گفته خود مقامات آمریکایی مردی مسن با حافظه ضعیف است که به سختی میتواند حقایق و جزئیات اصلی را در بسیاری از موارد به خاطر بسپارد».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما