plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۶۶۲۲
سخنگوی ستاد انتخابات کشور خبر داد

۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و ۲۴۲ نفر از دوره یازدهم تایید صلاحیت شدند

شورای نگهبان در همه مراحل انتخابات حضور دارد
محسن اسلامی با بیان این‌که ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و ۲۴۲ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند، گفت: تا ۳۰ بهمن ماه افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان پس از هفت روز نظر نهایی را برای تایید و یا رد آنها اعلام خواهد کرد.
۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و ۲۴۲ نفر از دوره یازدهم تایید صلاحیت شدند
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز در گفت‌وگویی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره دوازدهم، اظهار داشت: در مجموع ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم تایید صلاحیت شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: همچنین ۲۸۷ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد، ۲۴۲ نفر تایید و ۲۲ نفر عدم تایید دریافت کردند و ۵ نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

اسلامی ادامه داد: از آنجا که تا ۳۰ بهمن ماه افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان پس از هفت روز نظر نهایی را برای تایید و یا رد آنها اعلام خواهد کرد، همچنان باید منتظر باشیم؛ به جهت اینکه برخی از نمایندگان ممکن است رد اولیه باشند و مجددا تایید شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانون بر نظارت استصوابی تأکید دارد، گفت: شورای نگهبان در همه مراحل حضور دارد. اما صرفاً آن دسته از متقاضیان داوطلبی انتخابات که در هیأت‌های اجرایی تأیید و در شورای نگهبان عدم تأیید و عدم احراز دریافت کردند، امکان اعتراض دارند.

خبر در حال تکمیل است...
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما