plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۶۶۰۶
در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته

رئیسی: لغو روادید برای اتباع 33 کشور گام مهمی برای رونق‌بخشی به گردشگری در کشور بود

گردشگری از بخش‌های پیشران و شتاب‌دهنده به اقتصاد کشورهاست
رئیس جمهور یکی از گام‌های موثر در توسعه گردشگری را لغو روادید برای اتباع 33 کشور دانست که اخیراً انجام شده است و گفت: امروز جاذبه‌های گردشگری در ایران اسلامی به میزانی است که با حفظ همه مبانی و اصول بسیاری از گردشگران را به خودش جذب می‌کند.
رئیسی: لغو روادید برای اتباع 33 کشور گام مهمی برای رونق‌بخشی به گردشگری در کشور بود
به گزارش سرویس گردشگری ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در «هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته» ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، گردشگری را موضوعی مهم توصیف کرد که در آیات نورانی قرآن نیز به عنوان «سیرو فی الارض» مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: این توصیه اسلام به سیر و سفر همراه با دقت و مطالعه و فکر و اندیشه کردن است چرا که خواسته اسلام این است که انسان‌ها از احوال پیشینیان مطلع شوند.

رئیس جمهور گردشگری را یکی از مباحث مهم در حوزه اقتصادی دانست و افزود: گردشگری یکی از بخش‌های پیشران و شتاب‌دهنده به اقتصاد کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به برخورداری از تمدنی کهن، میراث فرهنگی و تمدنی گرانقدر، طبیعت 4 فصل و جاذبه‌های دیگر، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه این بخش از اقتصاد خود دارد.

آقای رئیسی همچنین توسعه گردشگری را یکی از ظرفیت‌های خروج از اقتصاد تک محصولی برشمرد و اظهار داشت: امروز تعداد زیادی از مردم دنیا مایل هستند که برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تمدنی به ایران سفر کنند، اما دشمنان با ایران‌هراسی به دنبال منصرف کردن آنها هستند، لذا یکی از مسئولیت‌های مهم شما مدیران و مسئولان این است که زمینه حضور گردشگران در ایران را تسهیل کنید.

رئیس جمهور یکی از گام‌های موثر در این زمینه را لغو روادید برای اتباع 33 کشور دانست که اخیرا انجام شده و گفت: اینکه برخی می‌گویند اگر قرار باشد گردشگری کشور فعال شود باید نسبت به یکسری از اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، حرف نادرستی است، امروز جاذبه‌های گردشگری در ایران اسلامی به میزانی است که با حفظ همه مبانی و اصول بسیاری از گردشگران را به خودش جذب می‌کند.

آقای رئیسی تسهیل و ارتقای کیفیت وسایل حمل و نقل و آمد و شد و محل اسکان و تغذیه مناسب را نیز از مسائل مهم در بهبود وضعیت جذب گردشگران عنوان و خاطرنشان کرد: تسهیل تردد گردشگران در کشور و در میان بخش‌های مختلف مورد علاقه گردشگران بسیار مهم است و هر چه این وضعیت بهبود یابد، خود بهترین تبلیغ برای جذب گردشگر بیشتر به کشور است.

رئیس جمهور همچنین تسهیل روند اداری و نحوه برخورد با گردشگران را نیز نکته مهم بعدی در افزایش جذب گردشگر به کشور برشمرد و گفت: توسعه گردشگری می‌تواند گردشگران را با فرهنگ، تاریخ و تمدن ما بیشتر آشنا کرده و تصویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را اصلاح کند.

آقای رئیسی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند آثار فرهنگی داشته باشد که القائات دشمن را نقش بر آب و تصویر درستی از جمهوری اسلامی ایران به جهان مخابره کند، افزود: هر فرد خارجی که به ایران بیاید و در اینجا با جذابیت‌های ایران و فرهنگ مردم آشنا شود سفیر ایران اسلامی در دیگر نقاط دنیا خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به آمارهای ارائه شده مبنی بر افزایش 50 درصدی ورودی گردشگران به کشور در سال جاری اظهار داشت: دولت پس از عبور از محدودیت‌های کرونایی در راستای فراهم کردن زمینه‌های جذب گردشگر، 20 مشوق برای فعالان این عرصه مصوب کرد که این مشوق‌ها باید باز هم بیشتر شوند.

آقای رئیسی عرصه‌های میران فرهنگی و صنایع دستی را از زمینه‌های جذاب برای توسعه گردشگری توصیف و تصریح کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی باید مورد استفاده قرار گیرند تا دچار میرایی نشوند و زنده نگه داشتن آنها در گرو آن است که خوب از آنها مراقبت شده و به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرند؛ یکی از بهترین استفاده‌ها برای میراث فرهنگی و صنایع دستی حوزه گردشگری است.

رئیس جمهور گردشگری فرهنگی، طبیعی و سلامت را از دیگر زمینه‌ها و ظرفیت‌های عرصه گردشگری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه پزشکی و محصولات و تجهیزات پزشکی در منطقه حرف اول را می‌زند. حدود 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شوند و فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در عرصه سلامت به خوبی گسترش یافته‌اند. 277 مرکز درمانی در کشور داریم که آماده پذیرش گردشگران سلامت است.

آقای رئیسی حوزه فناورانه را از دیگر زمینه‌ها و جذابیت‌های گردشگری در ایران اسلامی دانست و گفت: امروز در تهران و استان‌های مختلف کشور پارک‌های علم و فناوری آماده پذیرایی از دانشمندان و دانش‌پژوهانی هستند که به نوآوری و کارهای فناورانه علاقه دارند. از استانداران و وزرای مربوطه می‌خواهم که در رابطه با گرشگری فناورانه فعالانه‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور زیارت را نیز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری در کشور دانست که زمینه بسیار خوبی برای جذب زائران و گردشگران کشورهای دیگر دارد و افزود: استانداران و وزرا و همه مسئولان و فعالان عرصه گردشگری به گونه‌ای عمل کنند که اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری تصمین شود.

آقای رئیسی تاکید کرد: برای تسهیل و بهبود کیفیت سفر هر گردشگر از مبدا تا مبدا برنامه‌ریزی کنید تا آنها از لحظه‌ای که از خانه خود عازم ایران می‌شوند، تا لحظه‌ای که به خانه خود باز می‌گردند از تمام لحظات سفر خود بهترین بهره را ببرند و احساس کنند که سفر پرباری داشته‌اند که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس جمهور برگزاری این مراسم را فرصتی خوب برای هم‌اندیشی مسئولان و فعالان عرصه گردشگری دانست و اظهار داشت: با بررسی آنچه تا کنون انجام شده زمینه را برای در اندختن طرحی نو و برداشتن گام‌هایی بلندتر از آنچه تا کنون برداشته شده است، آماده کنید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما