plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۶۵۵۷

۱۲۷ روز چنایت و کشتار؛ شهادت ۱۸ نفر در حمله جدید اسرائیل به رفح

حملات رژیم اشغالگر به مناطق مختلف باریکه غزه و کرانه باختری درحالی امروز (شنبه) وارد ۱۲۷ امین روز خود شده است که این رژیم در تازه ترین حملات جنایتکارانه خود ۱۸ شهروند فلسطینی را در رفح غزه به خاک و خون کشید.
۱۲۷ روز چنایت و کشتار؛ شهادت ۱۸ نفر در حمله جدید اسرائیل به رفح
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منازلی در رفح به شهادت دست‌کم ۱۸ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه با هدف قرار دادن دو ساختمان در محله «النصر» واقع در «رفح» در جنوب غزه دست کم ۱۸ شهروند فلسطینی را به شهادت رساند و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی، مرکز، غرب و جنوب رفح را بی وقفه زیر آتش توپخانه گرفته اند.

جنگنده های رژیم از چهارشنبه گذشته چندین بار حملاتی را به رفح نزدیک مرز با مصر که بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد انجام دادهند و مردم غزه در این منطقه با ادامه محاصره و بمباران، شرایط سخت و رنج آوری را متحمل شده اند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بارها با حملات هوایی به شمال رفح، در این منطقه کمربند آتش ایجاد کرده اند. همزمان توپخانه های این رژیم نیز مناطق شرق رفح و قایق های جنگی آن، مناطق غربی نزدیک مرز مصر را زیر آتش گرفته اند.

شامگاه جمعه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفت به ارتش دستور داده طرحی برای تخلیه جمعیت از رفح و همچنین نابود کردن چهار گردان باقی‌مانده حماس ارائه کند.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقق اهداف جنگی برای اسرائیل در شرایطی که چهار گردان حماس در رفح باقی مانده‌اند ناممکن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «از طرف دیگر واضح است که انجام عملیات گسترده در رفح نیازمند تخلیه جمعیت از مناطق جنگی است.»

نتانیاهو گفته بر همین اساس از ارتش اسرائیل خواسته طرحی برای تخلیه جمعیت و حذف چهار گردان حماس در رفح به کابینه جنگی ارائه کنند.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که نظامیان این رژیم تصمیم گرفته‌اند در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه به سراغ رفح در نزدیکی مرز با مصر بروند.

تصمیم اسرائیل در شرایطی اتخاذ شده که گزارش‌ها حاکی است هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره دررفح پناه گرفته‌اند و مصر هم درباره حمله اسرائیل به این منطقه مرزی هشدار داده است.

بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به شهر رفح بودند. آنها می‌گویند در شرایطی که اسرائیل در حال گسترش دادن عملیات زمینی خود به جنوبی‌ترین نقاط غزه است بعد از رفح جایی برای پناه گرفتن وجود ندارد.

ماه پیش آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره انفجار وضعبت جمعیتی در بخشهایی از نوار غزه که آوارگان به آن پناه برده‌اند، از جمله در رفح هشدار داده بود.

این سازمان روز ۹ دی‌ماه اعلام کرده بود که به دنبال تشدید درگیری‌ها در خان‌یونس و دیر البلح و تهدید رژیم صهیونیستی به تخلیه این شهرها، دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر آواره وارد رفح در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه شده‌اند.

آژانس هماهنگیهای بشردوستانه می‌گوید که رفح قبل از این نیز به لحاظ جمعیتی بسیار فشرده و پرتراکم بود و در هر کیلومتر مربع ۱۲ هزار سکنه داشت.

قصد اسرائیل برای پیشروی در این منطقه در حالی است که روز گذشته نیویورک‌تایمز گزارش داد ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا این است که اسرائیل هنوز به هدف خود برای نابودی حماس نزدیک نشده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما