plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۳۶۵۰۶

ادعاهای ضد ایرانی مقام آمریکایی درباره گسترش درگیری‌ها در منطقه

تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بدون اشاره به نقش کشورش در تداوم جنگ اسرائیل علیه غزه و گسترش دامنه این درگیری در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) ادعا کرد: ایران با دامن زدن به درگیری ها نقش منفی در منطقه ایفا می کند.
ادعاهای ضد ایرانی مقام آمریکایی درباره گسترش درگیری‌ها در منطقه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رسانه های بین المللی روز سه شنبه به وقت محلی گزارش دادند که تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با مطرح کردن ادعاهای ضدایرانی گفت: ایران به حوثی ها کمک می کند تا سودآورترین اهداف را برای حمله در دریای سرخ شناسایی کنند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: هر چه بیشتر بحران دریای سرخ ادامه یابد، تهدید ها در مقابل تلاش ها برای دستیابی به ثبات افزایش می یابد.

او همچنین ادعا کرد: تلاش‌های دیپلماتیک شدیدی برای محدود کردن فعالیت حوثی‌ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ در حال انجام است.

این مقام آمریکایی گفت: رفتار حوثی ها (انصارالله یمن) علیه کشتی ها در دریای سرخ به هیچ وجه به نفع فلسطینی ها نیست. تعدادی از کشورهای جهان تحت تأثیر حملات حوثی ها در دریای سرخ قرار گرفتند. حملات حوثی ها به کشتی های باری در دریای سرخ نه قابل قبول و نه مشروع است.

به گزارش ایرنا، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام اعلام کرد در تاریخ ۳ فوریه ساعت ۲۳:۳۰ شب (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در کنار نیروهای مسلح بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند به ۳۶ موضع و هدف انصارالله در ۱۳ نقطه یمن حمله کردند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا شنبه شب به وقت محلی به نقل از دو مقام ارشد دولت جو بایدن اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای حملات روز شنبه به یمن چراغ سبز نشان داده بود.

 پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند.

گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد اما کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و به دنبال آن رژیم صهیونیستی در چهارماه گذشته برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت غزه در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ غزه، اعلام کرد شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما