plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۳۶۴۴۹

بیانیه الحشد الشعبی در محکومیت تجاوزات آمریکا به عراق

الحشد الشعبی عراق از شهادت و زخمی شدن ۵۲ نفر در تجاوزات آمریکا به این کشور خبر داد و آن را ناقض صریح حاکمیت کشور و نیز تلاشی برای تضعیف دولت عراق در جهت برقراری ثبات دانست.
بیانیه الحشد الشعبی در محکومیت تجاوزات آمریکا به عراق
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در بیانیه الحشد الشعبی در این باره آمده‌است که حملات هوایی تجاوزکارانه شب گذشته جنگنده های آمریکایی به عراق منجر به شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۳۶ تن دیگر شده‌است.

الحشد الشعبی همچنین تاکید کرد: این تجاوز آمریکا نقض صریح حاکمیت کشور و تجاوز به دستگاه‌های امنیتی آن است.

در این بیانیه همچنین آمده‌است: ما آمادگی الحشد الشعبی را برای اجرای هر گونه دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح برای حفاظت از حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن اعلام می‌کنیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تایید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، نقض حاکمیت عراق و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌است.

دولت عراق نیز در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مناطقی در غرب این کشور، تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده‌است.

در همین راستا، وزارت کشور عراق نیز بعد از ظهر امروز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزات آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده‌است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما