plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۳۶۴۳۱

آمریکا از حملات هوایی به ۸۵ نقطه در عراق و سوریه خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سحرگاه امروز شنبه از آغاز حملات تلافی‌جویانه ارتش این کشور به مواضعی در شرق سوریه و غرب عراق خبر داد.
آمریکا از حملات هوایی به ۸۵ نقطه در عراق و سوریه خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی (سحرگاه امروز شنبه)به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد در حمله به این مواضع از چندین هواپیما از حمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کرده‌اند استفاده شده است.

طبق این بیانیه، در این حملات از ۱۲۵ بمب دقیق استفاده شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌ها، مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تأسیسات لوجستیکی گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفتند.

شبکه آمریکایی: پاسخ به حمله پایگاه نظامی در اردن آغاز شد

رسانه‌های غربی از جمله ای.بی.سی نیوز یلی میل و شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع نظامی بامداد شنبه گزارش دادند: حملات تلافی‌جویانه آمریکا در عراق و سوریه آغاز شده است.

منابع محلی سوری جمعه شب گزارش دادند شهرهای "البوکمال" و المیادین در شرق سوریه و همچنین القائم و الانبار در غرب عراق هدف بمباران قرار گرفته است.

منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق "الحیدریه" و "الشبلی" در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته است.

این منابع اعلام کردند که جنوب شهر المیادین در شرق استان دیرالزور هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد و وعده داد پاسخ قطعی آمریکا به این حمله داده خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما