plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۶۴۲۵

اتحادیه اروپا صندوق ۵۰ میلیارد یورویی برای حمایت از اوکراین تأسیس کرد

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه صندوق ۵۰ میلیارد یورویی ابزاری انعطاف‌پذیر برای کمک به اوکراین است، تاکید کرد: اعضای اتحادیه اروپا با استفاده از این صندوق می‌توانند کمک‌های نظامی و غیرنظامی خود را طی چهار سال در اختیار اوکراین قرار دهند.
اتحادیه اروپا صندوق ۵۰ میلیارد یورویی برای حمایت از اوکراین تأسیس کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رئیس کمیسیون اروپا بعد از برگزاری نشست ویژه شورای اروپا در روز پنجشنبه با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: منابع مالی این صندوق ۵۰ میلیارد یورویی به طور مساوی طی چهار سال آینده توزیع نمی‌شود چرا که ما در مورد آن برحسب ضرورت، انعطاف‌پذیری داریم تا منابع آن را همان‌طور که لازم است و به بهترین شکل برای حمایت از اوکراین هزینه کنیم هر چند که تاکنون هیچ تصمیمی در رابطه با جزئیات هزینه‌کرد این بسته کمکی گرفته نشده است.

دیروز اول فوریه، سران دولت‌ها و دولت‌های همه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا در بودجه چندساله این اتحادیه، صندوق ۵۰ میلیارد یورویی برای کمک به اوکراین ایجاد کنند.

این بودجه برای حمایت مالی فوری از اوکراین و بازسازی آن در چهار سال آینده استفاده خواهد شد.

 همزمان با افزایش نگرانی مقام‌های اروپایی درباره احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن از اوکراین، سران کشورهای اروپایی روز پنجشنبه با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف موافقت کردند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما امروز به توافق رسیدیم. رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی اضافی برای اوکراین در چارچوب بودجه اتحادیه اروپا توافق کردند. با این کار بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش بینی برای اوکراین تضمین شد.

رئیس شورای اروپا با نیم‌نگاهی به احتمال بازگشت ترامپ در کاخ سفید، عنوان کرد:‌ ما از آنچه در معرض خطر است، آگاه هستیم و مسئولیت حمایت از اوکراین را بر عهده می‌گیریم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما