plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۳۶۴۲۰

انهدام ناوچه ۷۰ میلیون دلاری روسیه با شهپاد اوکراینی

سازمان اطلاعات نظامی اوکراین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرد که «یک ناوچه سبک موشک‌انداز به نام «Ivanovets» را در شامگاه دیشب منهدم کرده است.» این در حالی است که مقامات روسیه هنوز اظهارنظری در این‌باره نکرده‌اند.
انهدام ناوچه ۷۰ میلیون دلاری روسیه با شهپاد اوکراینی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این سازمان اوکراینی نام این شناور جنگی را Ivanovets اعلام کرد و ادعا کرد که ارزش این کشتی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در تصاویر ویدئویی ادعایی از حمله شهپاد اوکراینی که با استفاده از دوربین‌های دید در شب گرفته شده است؛ یک شناور کوچک در حال نزدیک شدن به یک ناوچه روسی است و به دنبال آن یک انفجار بزرگ رخ می‌دهد. بعد از آن به نظر می‌رسد که ناوچه جنگی روسیه واژگون و غرق می‌شود.

بر اساس گزارش یورونیوز، اوکراین همچنین مدعی شده است که عملیات جستجو و نجات روسیه پس از این حمله «ناموفق» بوده است.

در حالی که مسکو هنوز بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است، اما یک حساب تلگرامی نزدیک به ارتش روسیه خبر داد که اوکراین شبانگاه گذشته با ۹ شناور هدایت‌پذیر از دور (شهپاد) به این منطقه حمله‌ور شده است.

به گفته این حساب تلگرامی، چهار عدد از این شهپادها توسط گشت‌های نیروی دریایی روسیه در دریاچه «دونوزلاو» در دریای سیاه رصد شدند و به سمت آن‌ها آتش گشوده شد» که به یکی از این شناورها نیز «آسیب‌هایی وارد شد.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما