plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۶۴۰۷

حمله جنگنده‌های آمریکا به غرب یمن

شبکه سی.بی.اس آمریکا گزارش داد که ارتش این کشور بامداد پنجشنبه با استفاده از جنگنده‌های «اف-۱۸ سوپر هورنت» به مواضع پهپادی یمن حمله کرده است.
حمله جنگنده‌های آمریکا به غرب یمن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «نورا اوکانل» از سردبیران سی.بی.اس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک مقام ارشد دفاعی در بحرین گفت، جنگنده‌های اف-۱۸ سوپر هورنت ۱۰ پهپاد را که آماده پرتاب بودند، در غرب یمن بمباران کردند.

المیادین نیز گزارش داد که در جدیدترین تجاوز هوایی آمریکایی-انگلیسی بامداد امروز مواضع پهپادی و موشکی درحدیده در دریای سرخ در غرب یمن را هدف قرار گرفت.

همزمان با این حملات، هواپیماهای جنگی آمریکایی در حریم هوایی شهر ساحلی حدیده به شدت در حال پرواز بودند.

رسانه‌های محلی یمنی گزارش دادند که جنگنده‌های یمن 9 حمله به شهر حدیده انجام دادند که دو مورد از آن‌ها در منطقه «کیلو 16» بود و تأکید کردند که «تجاوز هوایی تا صبح پنجشنبه ادامه داشت و هنوز صدای پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز این شهر شنیده می‌شد».

از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس تاکنون چندین بار به مواضعی در یمن حمله کرده‌اند.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما