plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۶۴۰۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد

اتحادیه اروپا ناوگان ویژه در دریای سرخ مستقر می‌کند

همه کشورهای عضو حاضر به مشارکت نخواهند بود
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا اواسط فوریه با هدف محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات، یک ناوگان ویژه را برای انجام ماموریت دریایی در دریای سرخ راه‌اندازی کنند.
اتحادیه اروپا ناوگان ویژه در دریای سرخ مستقر می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آقای بورل که پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، افزود: روز ( چهارشنبه) درباره ساختار فرماندهی آن تصمیم‌گیری شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: همه کشورهای عضو حاضر به مشارکت نخواهند بود، اما مشکلی نیست. من امیدوارم که در ۱۷ این ماه (فوریه) بتوان این ماموریت دریایی را آغاز کرد.

او گفت: هدف این است که یک کشور به عنوان پیشرو و رهبر این ماموریت انتخاب شود و مشخص شود که مقر فرماندهی این ماموریت کجا مستقر می‌شود، چه کشورهایی در آن شرکت خواهند کرد و چه امکاناتی را فراهم خواهند کرد.

دیپلمات‌های اروپایی به رویترز گفتند که فرانسه، یونان و ایتالیا نسبت به برعهده گرفتن رهبری این ماموریت ابراز تمایل و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان نیز تا کنون برای ارسال نیرو و ناوگان دریایی به دریای سرخ اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما