plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۳۶۴۰۳

پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی!

ملی پوشان ایران در یک بازی نفس‌گیر و 120 دقیقه‌ای که اخراج طارمی را به همراه داشت، در پنالتی به برتری مقابل سوریه رسیدند.
پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی!
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، ملی پوشان فوتبال ایران پس از نمایش موفقی که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا داشتند و سه پیروزی متوالی مقابل تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به‌دست آوردند، شامگاه چهارشنبه و در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف سوریه، تیم سوم جدول گروه B رفتند.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه چهارشنبه (۱۱ بهمن) در مرحله یک هشتم نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «عبدالله بن خلیفه» شهر دوحه به مصاف تیم ملی سوریه رفت.

شاگردان قلعه نویی در حالی‌که با گلزنی و ضربه پنالتی مهدی طارمی در دقیقه 34 پیش افتادند، نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و در دقیقه 64 با پنالتی عمر خربین دروازه خود را باز شده دیدند تا کارشان گره بخورد.

تیم ملی ایران در دقیقه 1+90 با اخراج مهدی طارمی 10 نفره شد تا شرایط عجیبی را مقابل سوریه تجربه کرد و بازی به وقت‌های اضافه برود که در پایان 120 هم تیمی نتوانست گل دوم را بزند تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده باشد.

در ضربات پنالتی کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی و در نهایت احسان حاج‌صفی موفق شدند گلزنی کنند تا تیم ملی ایران با برتری 5 بر 3 مقابل سوریه با درخشش در زدن ضربات پنالتی‌ راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و حریف تیم ژاپن شود؛ مسابقه حساسی که باید سه روز دیگر (شنبه) شاهد باشیم؛ البته بدون مهدی طارمی.

قلعه‌نویی: از دو سه بازیکن ناراحتم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: خدا را شکر توانستیم بازی‌ای که خودمان سخت کردیم را ببریم. اعتقاد دارم تا قبل از گل خوردن، یکی از بهترین بازی‌های ما بود. اگر توپ‌های ما گل می‌شد، باید بازی 4 هیچ 5 هیچ می‌شد. سوریه در سه بازی گذشته یک گل خورده بود ولی ما دراین بازی می‌توانستیم تا دقیقه 70 پنج بر صفر بازی را ببریم.

او سپس با انتقاد از سه بازیکن تیم اضافه کرد: از دو سه بازیکن واقعا ناراحتم. اجازه بدهید اسمشان را نیاورم ولی این بازی را سخت کردند. اما از کل تیم نهایت تشکر را دارم. وقتی 10 نفره شدیم خیلی منظم بازی کردند و خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم.

سرمربی تیم ملی حرف‌هایش را اینطور از سر گرفت: فوتبال داشت ما را تنبیه می‌کرد و دو سه نفر داشتند کل تیم را تنبیه می‌کردند. این هم جزئی از فوتبال است. تا فردا خوشحالی می‌کنیم و بعد می‌رویم برای بازی شنبه با ژاپن که زمان کمی هم داریم. زمان بازی هم طوری است که آنها عادت دارند ولی ما نداریم. خدا را شکر با همه مشکلات صعود کردیم.

وی در پایان گفت: بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند. اما تغییر نگرش به زمان نیاز دارد. فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود. اما امروز فرصت‌های زیادی از دست دادیم و البته البته نمی‌توان از عملکرد دروازه‌بان سوریه گذشت.

  دقایق حساس:

دقیقه 9: سردار آزمون روی پاس علیرضا جهانبخش در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه او توسط دروازه‌بان مهار شد اما بعد از این صحنه کمک داور به نشانه آفساید پرچم زد.

دقیقه 24: اولین موقعیت جدی ایران روی حرکت سریع بازیکنان ایران و ضربه از راه دور قایدی اتفاق افتاد و توپ با واکنش گلر سوریه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 27: روی ارسال کرنر و بازگشت توپ پشت محوطه جریمه شوت سنگین احسان حاج‌صفی به شکل عجیبی گل نشد.

دقیقه 29: پاس در عمق قایدی به طارمی رسید و مهدی با خیال اینکه سردار در کنار او حضور دارد موقعیت تک به تک را به بغل پاس داد و فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه 32: پاس در عمق چیپ و تماشایی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. طارمی این پنالتی را برخلاف جهت دروازبان تبدیل به گل کرد.

دقیقه 39: شوت راه دور تماشایی ابراهیم حصار از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 43: شوت طارمی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان احمد مدنیه جای گرفت.

دقیقه 44: اشتباه بازیکنان سوریه نزدیک بود ایران را به گل دوم برساند که سردار آزمون پس از تصاحب توپ و پیش‌ر‌‌وی تا محوطه جریمه شانس گلزنی به‌دست آورد ولی به یک‌باره تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد تا مدافعان سوری توپ را دفع کنند.

دقیقه 45: ضربه سر بازیکن سوریه در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 57: روی یک پاس در عمق دیدنی از جهانبخش، توپ به طارمی رسید که ضربه او در حالت تک به تک را احمد مدینه سنگربان سوریه مهار کرد.

دقیقه 59: پابلو صباغ یک دقیقه پس از ورود به زمین با فرار عالی از بین مدافعان ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پاس در عمق را به بهترین شکل تبدیل به موقعیت جدی کرد که در فرصت تک به تک پس از تکل و خطای کف پای بیرانوند روی مچ پا، سرنگون شد تا داور پس از بازبینی صحنه در وی‌ای‌آر، آفساید کمک داور دوم را رد کرده و خطای پنالتی بیرانوند را بگیرد.

دقیقه 67: شوت محکم و راه دور عزت اللهی به شکل خطرناکی از بالای دروازه سوریه رد شد.

دقیقه 1+90: علاءالدین دالی که پس از حضور تعویضی در زمین درخشان کار کرده بود، در این لحظه با فرار سریع از سمت چپ زمین استارت زد و سعی داشت به سمت محوطه جریمه ایران برود که مهدی طارمی با بی‌احتیاطی روی او خطا کرد تا 10 دقیقه پس از کارت زرد اول به‌خاطر تمارض، اخطار دوم را بگیرد و اخراج شود.

دقیقه 114: شوت عجیب محمد محبی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه سوریه رد شد.

سرانجام در ضربات پنالتی شاگردان قلعه نویی موفق شدند هر پنج پنالتی خود را به گل تبدیل کنند و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی، برای مصاف  با ژاپن آماده شوند.

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما