plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۳۶۴۰۰

نخست وزیر پیشین پاکستان و همسرش به ۱۴ سال حبس محکوم شدند

دادگاهی در پاکستان، عمران خان نخست وزیر پاکستان و همسرش بوشرا خان را به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی به ۱۴ سال زندان محکوم کرد. این سومین محکومیت نخست وزیر جدید این کشور در چند ماه گذشته است.
نخست وزیر پیشین پاکستان و همسرش به ۱۴ سال حبس محکوم شدند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حزب تحریک انصاف پاکستان که آقای عمران خان رهبر آن بوده با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این حکم همچنین شامل محرومیت ۱۰ ساله از تصدی مناصب دولتی است. بر اساس این بیانیه، همسر عمران خان اندکی پس از حکم، خود را برای دستگیری تسلیم کرده است. 

این حکم جدید در حالی صادر می‌شود که یک روز قبل عمران خان به اتهام افشای اسرار دولتی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. تیم حقوقی-رسانه ای عمران خان با رد اتهام ارتکاب هرگونه اقدام غیرقانونی تاکید کرده یک روز غم‌انگیز در تاریخ سیستم قضایی پاکستان رخ داده است. 

در این بیانیه همچنین آمده است: «هیچ سؤال متقابل مجاز نیست، هیچ استدلال نهایی به نتیجه نرسیده است و تصمیم‌ها مانند یک فرآیند از پیش تعیین شده ظاهر شده‌اند. ما قطعا این تصمیم مضحک را به چالش می‌کشیم.»

عمران خان همچنین در ماه اوت به همین اتهام توسط دادگاه دیگری به سه سال زندان محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق درآمد.

گوهرعلی خان، رئیس موقت و وکیل حزب تحریک انصاف در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که همسر آقای خان «ارتباطی با این پرونده ندارد» و محکومیت او تلاشی برای تحت فشار قرار دادن بیشتر نخست وزیر پیشین است.

در حالی که عمران خان در دو مورد دیگر مجرم شناخته شده است، این اولین حکم برای همسرش است. این دو در سال ۲۰۱۸ و  قبل از اینکه خان برای اولین بار به مقام نخست وزیری برسد، ازدواج کردند. این سومین ازدواج خان پس از دو طلاق بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما