plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۶۳۹۳
در حاشیه جلسه هیات دولت

وزیر فرهنگ: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند

ساماندهی فضای مجازی در دستور کار است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار دولت است و باید نظم و انتظام پیدا کند و همه فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند.
وزیر فرهنگ: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پس از نشست هیات دولت اظهار داشت: امشب جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی افزود: با اهتمامی که همکارانم در بخش‌های داخلی و بین‌المللی داشتند با استقبال بسیار خوبی روبه رو هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امشب تلاش می‌کنیم چند جایزه مربوط به جشنواره را در بخش‌هایی که امکانش بود اهدا کنیم تا شب اختتامیه شب طولانی نباشد تا بتوانیم در زمان مناسب برنامه ها پایان یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آیین کتاب سال با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده با حضور رئیس جمهور نیز خبر داد.

شعر فجر میهمان خانه‌های روزه‌داران

وی با اشاره به شکل‌گیری شورایی با ریاست علی‌محمد مودب اظهار داشت: امسال جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما بسیار خوب در همه نقاط کشور برگزار شده و همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده است تا در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب، در یک ساعت پربیننده، یک قسمت از برنامه‌های ضبط شده این جشنواره پخش می‌شود.

وی اظهار داشت: فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را داریم که نمایش‌های ما با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و معاون هنری وزارت فرهنگ از تماشاگران عذرخواهی کرد چون به واقع امکانات ما کفاف میزان علاقه عزیزان را نمی‌داد. 

اسماعیلی افزود: خداوند کمک کند برنامه‌هایی که برای جشنواره هنرهای تجسمی داریم را اجرا کنیم. این جشنواره آغاز شده است و همچنین جشنواره موسیقی بعد از دهه فجر نیز آغاز می‌شود. مجموعه  جشنواره‌های ما در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: هفته آینده انتخاب کتاب سال را داریم و برنامه آن با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ همچنین درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند.

اسماعیلی افزود: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند. 

وی گفت: متاسفانه با یک سری بدخلاقی‌های رسانه‌ای، تخریب همدیگر و فحاشی مواجه هستیم. این ها کارهای غلطی است که اولا باید اخلاق حرفه‌ای رعایت شود و ثانیا قوانین بازدارنده در شرایط فضای مجازی حاکم شود. این به هم ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است؛ هم کسانی که فعال هستند و همچنین مخاطبان و کسانی که این اخبار به گوششان می‌رسد. 

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما