plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۶۳۷۰
مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور تأکید کرد

تعیین پاداش تحویل به‌موقع گندم، راهی برای حمایت از کشاورزان است

بیش از ۶ میلیون هکتار گندم در کشور کشت شد
علی‌قلی ایمانی راه‌حل حمایت از گندم‌کاران را تعیین پاداش تحویل دانست و اعلام کرد: جایزه تحویل به این‌صورت است که نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت شود و در صورتی که کشاورز، به‌موقع کالای تولیدی خود را تحویل دهد به میزان قابل توجهی پاداش تحویل دریافت کند.
تعیین پاداش تحویل به‌موقع گندم، راهی برای حمایت از کشاورزان است
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، وزارت جهاد کشاورزی هفته گذشته نرخ خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد. 

در همین باره علی‌قلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور اظهار کرد: براساس آخرین جلسه شورای قیمت‌گذاری که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد قرار بود نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شود، اما پس از چند وقت وزارت جهاد نرخ گندم برای سال زراعی پیش‌رو را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس تحلیل‌های قیمتی و برآورد‌های انجام شده نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای کشاورزان مناسب نیست، چرا که قیمت ادوات و لوازم مورد نیاز کشاورزی بیش از نرخ تورم موجود در جامعه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه کشاورزان نگران هزینه‌های تولید هستند، گفت: سود کشاورزی از سایر حوزه‌های اقتصادی پایین‌تر است و کشاورزان با توجه به هزینه‌ها خواستار حمایت بیشتر دولت هستند.

ایمانی گفت: اما با توجه به اینکه گفته می‌شود افزایش نرخ گندم بر سایر محصولات مانند شیرینی و ماکارونی تاثیر منفی خواهد داشت، بنیاد ملی گندم‌کاران این نرخ را پذیرفته است. 

جبران قیمت خرید تضمینی گندم با تعیین نرخ پاداش

وی راه‌حل حمایت از کشاورزان را تعیین پاداش تحویل دانست و اعلام کرد: جایزه تحویل به این‌صورت است که نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت شود و در صورتی که کشاورز، به‌موقع کالای تولیدی خود را تحویل دهد به میزان قابل توجهی پاداش تحویل دریافت کند. 

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، دولت در سال گذشته برای گندم‌کاران جایزه تحویل را ۲ هزار تومان تعیین کرده بود. 

ایمانی همچنین در ادامه گفت: از دولت تقاضا داریم نسبت به مطالبات گندم‌کاران در بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف بودجه‌ای را تعیین کند تا کشاورزان با مشکلاتی که در سال‌جاری با آن مواجه بودند، روبه‌رو نشوند؛ چرا که کشاورزی نیاز به نقدینگی دارد و کشاورزان انتظار دارند به موقع مطالبات خود را دریافت کنند.

بیش از ۶ میلیون هکتار گندم در کشور کشت شد

وی با اشاره به اینکه امسال ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار گندم در کشور کشت شده است، اعلام کرد: تولید گندم به عوامل مختلفی مانند قیمت گندم، تامین نهاده‌ها و شرایط اقلیمی بستگی دارد که پیش‌بینی می‌شود در صورت فراهم شدن این عوامل میزان تولید در سال آینده نسبت به امسال رشد چشم‌گیری داشته باشد. میزان

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما