plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۳۶۳۴۳

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکایی در اردن با 3 کشته و 34 زخمی

بر اثر وقوع یک حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن نزدیک مرز با سوریه، 3 نظامی این کشور کشته و 34 تن نیز زخمی شدند. مقاومت اسلامی عراق شامگاه یکشنبه مسئولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی را بر عهده گرفت.
حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکایی در اردن با 3 کشته و 34 زخمی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شبکه خبری سی ان ان شامگاه یکشنبه به وقت ایران، به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد: در حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در مرز اردن و سوریه سه سرباز آمریکایی کشته و حدود 34 نفر زخمی شدند.

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی افزود این اولین بار است که سربازان آمریکایی از زمان آغاز جنگ غزه در حملات به مواضع آمریکا کشته می‌شوند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله پهپادی به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه سرباز کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

واکنش بایدن

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز خبر کشته شدن نظامیان آمریکایی در اردن را تایید کرد و گفت: در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی با اتهام زنی بی اساس به ایران مدعی شد حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

  مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به پایگاه آمریکا را بر عهده گرفت

یک مقام مقاومت اسلامی در عراق ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله به پایگاه آمریکا و هدف گرفتن نیروهای آنها اعلام کرد، اگر آمریکا به حمایت از اسرائیل ادامه دهد، حملات ما به اهداف آنها تشدید خواهد شد.

وی افزود: تمام منافع آمریکا در منطقه اهداف مشروع است.

  کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر، نشستی اضطراری با حضور جو بایدن رئیس جمهور این کشور و مقامات ارشد آمریکایی تشکیل داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما