plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۶۳۳۷

فتحی: سازمان برنامه و بودجه هیچ مبلغی برای فرونشست مدارس اصفهان واریز نکرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به تخصیص۲ هزار میلیارد ریال برای مقابله با فرونشست مدارس، گفت: هیچ مبلغی در سالجاری برای پدیده فرونشست مدارس استان اصفهان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور واریز نشده است.
فتحی: سازمان برنامه و بودجه هیچ مبلغی برای فرونشست مدارس اصفهان واریز نکرد
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، ناصر فتحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۴۰ باب مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس و ۱۸ هزار دانش‌آموز در نواحی چهار، پنج، ۶ اصفهان و همچنین شهرستان‌های شاهین شهر، بُرخوار و فلاورجان بدلیل فرونشست زمین از مدار بهره‌برداری خارج شده است و دانش‌آموزان آنها به مدارس دیگر منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این جابه‌جایی سبب افزایش تراکم کلاس‌ها یا ۲ نوبته شدن مدارس شده است، گفت: در مجموع برای مقاوم‌سازی، استحکام‌بخشی، جابه‌جایی و هر اقدام دیگری برای ۴۰ مدرسه در معرض فرونشست استان به پنج هزار میلیاد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان یادآور شد: سال گذشته با تامین منابع مالی در حد ۸۰۰ میلیارد ریال، عملیات مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی ۲۳ پروژه از مجموع ۴۰ باب مدرسه در معرض فرونشست آغاز شد که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که امسال نیز ۲ هزار میلیارد ریال از محل مدیریت بحران و منابع دولتی برای مدارس در معرض فرونشست استان تخصیص یابد که تا این لحظه هیچ مبلغی واریز نشده است.

اصفهان با موارد مُتعدد فرونشست زمین، امروز به استانی با وضعیت قرمز تبدیل شده که این وضعیت از هشدار گذشته و به مرز بحران رسیده است.

کارشناسان، خشکسالی طولانی‌مدت، برداشت‌ بی‌رویه آب از سُفره‌های زیرزمینی و همچنین حذف جریان آب رودخانه زاینده‌رود از دل شهر را از عواملی می‌دانند که باعث وقوع و شدت گرفتن پدیده فرونشست زمین در این منطقه شده است.

احداث فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن ملی بر عهده راه و شهرسازی است

فتحی تصریح کرد: بر اساس قانون، احداث هرگونه فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بر عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است و اداره کل نوسازی مدارس هیچ وظیفه‌ای در این باره ندارد.

وی یادآور شد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با مشارکت خیران مدرسه‌ساز فقط در این زمینه می‌تواند همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، تعداد پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام استان را ۴۵۰ پروژه عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیران و مابقی از محل اعتبارات دولتی در حال تکمیل است.

وی همچنین به افتتاح ۳۰ باب مدرسه با ۱۵۵ کلاس در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: به این منظور یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۱۳ درصد از محل منابع دولتی، ۵۰ درصد مردمی و ۳۷ درصد بصورت مشارکتی تامین شده است.

حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در اصفهان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما