plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۶۲۷۵

رونمایی از اولین هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی دنیا

شرکت هوانوردی سیریوس که از حمایت‌های بی‌ام‌و برخوردار است اولین هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی دنیا را معرفی کرد.
رونمایی از اولین هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی دنیا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پدال نوشت: شرکت هوانوردی سیریوس اولین هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی دنیا را رونمایی کرد. هواپیماهای عمودپرواز در چند سال اخیر اخبار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند اما شرکت سیریوس به عنوان جدیدترین بازیگر در این کلاس با ایده‌ای متفاوت وارد میدان شده است. جت سیریوس که با همکاری سائوبر و بی‌ام‌و توسعه یافته به قوای محرکه هیدروژنی مجهز شده و قابل مقایسه با محصولات حاضر در این کلاس نیست.

  همان‌طور که می‌دانید اکثر هواپیماهای عمودپرواز معرفی شده از قوای محرکه برقی استفاده می‌کنند اما محصول سیریوس از هیدروژن به عنوان سوخت بهره می‌برد و اگرچه محصولات برقی و هیدروژنی از موتور برقی استفاده می‌کنند اما تفاوت‌های کلیدی بین آن‌ها وجود دارد چراکه وسایل نقلیه برقی از باتری سود می‌برند درحالی‌که وسایل نقلیه هیدروژنی به سلول‌های سوخت مجهز هستند.

هیدروژن که در سال‌های اخیر بیش از پیش وارد دنیای حمل‌ونقل شده فراوان‌ترین عنصر دنیاست اما دلایل روشنی برای عدم همه‌گیری وسایل نقلیه هیدروژنی وجود دارد.

مشکلی اصلی در این مورد به ذخیره هیدروژن در سلول‌های سوخت و فرایند گران‌قیمت و پیچیده آن مربوط می‌شود. البته نقطه مثبت هیدروژن این است که ذخیره آن در درازمدت پایدارتر از باتری‌ها خواهد بود.

همچنین باید گفت شارژ وسایل نقلیه برقی زمان بیشتری می‌خواهد درحالی‌که سوخت‌گیری وسایل نقلیه هیدروژنی همانند خودروهای بنزینی معمولی بیش از چند دقیقه نخواهد بود و این هم مزیت دیگری برای چنین وسایل نقلیه‌ای است؛ اما شرکت سیریوس به دنبال تولید دو نسخه از هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی است که اولی میلنیوم نام دارد و برای پروازهای تجاری طراحی شده و شعاع حرکتی ۱۰۴۵ کیلومتری دارد. مدل دوم جت تجاری سیریوس است که شعاع پروازی ۱۸۵۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد.

برخلاف دیگر هواپیماهای عمودپرواز که به نوعی شبیه خودروهای پرنده هستند، سیریوس جت می‌خواهد جایگزینی برای جت‌های شخصی در مسافت‌های کوتاه باشد.

این شرکت می‌گوید اولین نمونه‌های تولیدی را تا سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما