plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۶۲۴۵

شمار ثبت‌نام کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار زائر گذشت

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد و در این نشست اعلام شد که حدود ۳۲ هزار نفر پیش پرداخت اولیه برای اعزام به حج تمتع آینده را واریز کرده‌اند.
شمار ثبت‌نام کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار زائر گذشت
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دوشنبه- دوم بهمن ماه- به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و در این نشست آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ و امکان مشرف شدن زائران عمره بررسی شد.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این نشست با اعلام اینکه شمار ثبت نام کنندگان حج از مرز ۳۲هزار نفر گذشته است، روند ثبت نام برای حج تمتع آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل شدن سهمیه استان‌ها خبر داد.

وی بیان کرد: برنامه‌های حج ۱۴۰۳ بر اساس زمان بندی در حال پیگیری است و به ویژه اعلام نرخ ارز برای مشخص شدن هزینه نهایی حج و انتقال ارز مورد نیاز برای تامین هزینه‌ها در عربستان ضروری است.

در ادامه این جلسه، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به سفر هیات عربستانی به کشورمان برای بررسی مسایل فنی و امنیتی و بازدید از فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مشهد اشاره کرد و گفت: با بازگشت و اعلام بررسی این هیات وضعیت سفرهای عمره مشخص و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به اینکه اقدامات قبلی کشور میزبان در حوزه عمره موجب شد که مردم و سازمان حج و زیارت دچار مشکل شوند، ابراز امیدواری کرد که با رفع مسایل این وضعیت جبران و زائران ایرانی با بازنگری در برنامه‌ریزی اعزام‌ها و هدایت مناسب در کنار زائران دیگر کشورها هر چه زودتر در این سفر معنوی حاضر شوند.

این جلسه با گزارش معاون حج و عمره و مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای کاروان بندی و ترکیب کارگزاران اجرایی و خادمان فرهنگی حج آینده ادامه یافت و نماینده ولی فقیه اظهارداشت: کاهش عوامل مورد توجه است و به نحوی اقدام شود که بیکاری پنهان حذف شود و از کیفیت ارائه خدمات به زائران نیز کاسته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت و دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست که اطلاع رسانی لازم را درباره دستورالعمل تهیه شده برای احراز صلاحیت و توانایی جسمانی و روانی زائران انجام دهند تا زائران از قبل درباره تاثیر آن در اعزام به حج توجیه شوند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما