plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۶۲۳۸
در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران

ناصر کنعانی: ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد

تبریک و تسلیت شهادت پنج مستشار ایرانی در سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد، تصریح کرد: در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران، هیچ‌گاه دست بسته نبوده و نخواهیم ماند و این رژیم پاسخ جنایات‌ خود را دریافت خواهد کرد.
ناصر کنعانی: ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی در بخشی از نشست خبری امروز (دوشنبه)خود با اشاره به ادامه جنایات‌ رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه و ارائه آماری از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از این جنایت‌ها گفت: این اعداد و ارقام تکان دهنده، منعکس کننده جهان‌بینی سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال یک خبرنگار چینی مبنی بر این که واکنش تهران به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مستشاران ایرانی در سوریه چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران هرگز بی‌مکافات نمانده و نخواهد ماند و ایران به روش خود پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال یک رسانه عربی مبنی بر این که از نظر ایران، رژیم صهیونسیتی با اقدامات خود در سوریه و لبنان و به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه به دنبال چیست؟ گفت: رژیم صهیونیستی برای خروج از بن‌بست خود ساخته و باتلاقی که در آن فرو رفته است به دنبال دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و کشاندن طرف‌های دیگر به جنگ و درگیری در منطقه است.

وی افزود: ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد و هیچ‌گاه بازی نکرده است.

کنعانی ادامه داد: اما در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران، ما هیچ‌گاه دست بسته نبوده و نخواهیم ماند و این رژیم پاسخ جنایات‌ خود را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال شبکه العربی قطر مبنی بر این که صادق امیدزاده مستشار ایرانی که در جریان حمله اخیر رژیم صهیونسیتی به مستشاران ایرانی در سوریه به شهادت رسید در طول این سال‌ها در سوریه مشغول به چه فعالیتی بوده است، اظهار کرد: شهیدی که اشاره کردید و دیگر شهدایی که در این اقدام متجاوزکارانه که مصداق بارز نقض منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بود، به شهادت رسیدند در چارچوب فعالیت‌های مستشاری ایران در پاسخ به دعوت و درخواست دولت سوریه در این کشور حضور داشتند.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته این شهدا نقش مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم ایفا می‌کردند.

 کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه متاسفانه ما شاهد گسترش تنش در منطقه هستیم و این موضوع نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت‌های آمریکا از این جنایت‌ها و بی عملی جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی برای توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است، اظهار کرد: این تنش‌ها کاهش پیدا نمی‌کند مگر اینکه اقدام فوری برای توقف جنگ در غزه انجام شود.

وی ادامه داد: بی‌ثباتی در منطقه همه و همه نشان دهنده آن چیزی است که ما در ۱۰۸ روز گذشته در غزه توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن شاهدش بودیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما