plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۶۱۹۸

ادعای بایدن درباره دلیل حملات حماس و یمن به اشغالگران صهیونیست

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد یکی از دلایل حمله حماس به رژیم صهیونیستی (عملیات طوفان الاقصی) تمایل آمریکا به عادی سازی روابط عربستان و تل‌آویو است.
ادعای بایدن درباره دلیل حملات حماس و یمن به اشغالگران صهیونیست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعایش گفت: «من فکر می‌کنم دلایل اقدامات حوثی‌ها (انصارالله یمن) و دلیل انجام کاری که حماس انجام داد (در ۷ اکتبر) این است که قرار بود با عربستان سعودی به توافق برسم و می‌خواستم روابط را عادی کنم. من به دنبال عادی سازی کامل روابط اسرائیل و عربستان و مشارکت ۶ کشور عربی دیگر برای تغییر پویایی در منطقه هستم.»

وی خاطرنشان کرد: آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر در اجلاس سران گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۳ در دهلی نو درباره حمایت از پروژه ایجاد کریدور حمل و نقل و اقتصادی که هند را با کشورهای خاورمیانه و اروپا مرتبط می‌کند، صحبت کردند.

به گفته بایدن، آنها «یک راه آهن از ریاض به انگلیس خواهند ساخت که از زیر آب می‌گذرد».

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: «این (خط راه آهن) از ریاض در عربستان سعودی و از اردن تا اسرائیل و فراتر از آن امتداد خواهد داشت.»

دولت بایدن در تلاش است تا توافق جامعی را که پیش از حوادث ۷ اکتبر با اسرائیل و عربستان سعودی مذاکره کرده بود احیا کند و سعی دارد از آن به عنوان فشار بر نتانیاهو برای موافقت با حمایت از طرح‌های آمریکا برای روز بعد از جنگ غزه استفاده کند. به گزارش وبگاه عبری واللا، در حالی که کاخ سفید به دنبال تلاش برای تکمیل چنین توافقی تا بهار است، قبل از اینکه کمپین انتخابات ریاست جمهوری برنامه بایدن را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد، دیگر مقامات ارشد آمریکایی معتقدند که این امر با توجه به فضای سیاسی فعلی در منطقه غیرممکن است.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن امکان دستیابی به راه حل دو دولتی برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را تحت رهبری کنونی این رژیم یعنی بنیامین نتانیاهو رد نکرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستیابی به راه حل دو دولتی تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است، غیرممکن است، گفت: نه، این درست نیست.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، جو بایدن در اولین تماس خود پس از سه هفته، در بحبوحه تنش‌ها بر سر مرحله پس از جنگ غزه، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضرورت تشکیل کشور فلسطین را مورد بحث قرار داد.

این تماس یک روز پس از اعلام مخالفت نتانیاهو با اعطای حق حاکمیت به فلسطینی‌ها در پی جنگ صورت گرفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما