plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۳۶۱۸۵

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر خبر داد.
افزایش شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بنا بر این گزارش، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۴۷۶۲ شهید و زخمی ها به ۶۲۱۰۸ نفر از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز رسیده است.

در همین حال حدود 7000 نفر نیز هنوز مفقود و زیر آوار مانده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 12 جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که در این جنایات 142 فلسطینی دیگر شهید و 278 نفر هم زخمی شدند.

این درحالی است که طی دیروز (پنجشنبه) این وزارتخانه، شمار شهدای غزه را ۲۴۶۲۰ نفر و زخمی ها را نیز ۶۱۸۳۰ نفر اعلام کرده بود.

کشتار بی هدف شهروندان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که این رژیم تا کنون به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده خود دست نیافته است با این وجود همچنان به بمباران خانه های فلسطینیان و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان ادامه می دهد.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.العالم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما